La Liga Oliver Okstrøm

Stor aftale: Svenskere vil på Braithwaites bryst

Foto: Getty Images

Spotify er for tiden det bedste bud på Barcelonas næste hovedsponsor.

Af Oliver Okstrøm

FC Barcelona har for tiden svært ved at få enderne til at mødes, og efter denne sæson udløber aftalen med deres nuværende hovedsponsor Rakuten. Aftalen med streaming-tjenesten virker desuden ikke til at blive fornyet.

Det er ifølge den catalanske sportsavis Mundo Deportivo fordi Rakuten ikke er interesseret i at forlænge. I stedet ser det lige nu ud til, at musik-tjenesten Spotify bliver den næste virksomhed på brystet af FC Barcelona-trøjerne.

Tidligere har det svenske firma også været sat i forbindelse med Arsenal.

Selvom det ikke kører så godt som det plejer i Barcelona, så er det efter sigende stadig et meget attraktivt brand, og der kan være udsigt til mellem 225 millioner og 450 millioner kroner om året. Det vil afhænge af forskellige bonusser.

Når Barcelona er interessant for Spotify, så skyldes det tilsyneladende, at den spanske storklub har massevis af følgere på de sociale medier. På Facebook har de 136 millioner, på Instagram er det 118, og på Twitter rammer de 71 millioner.

Spotify selv har 381 millioner brugere, hvoraf lidt under halvdelen betaler for tjenesten.