AGF-chef har talt med dommerne: Jeg er uenig

Uwe Rösler mener, at Viborgs første mål burde annulleres på grund af to fejl.



Uwe Rösler er langt fra tilfreds med, at Viborg FF's første mål i søndagens kamp blev godkendt. Det gør han klart over for TV3 Sport.

AGF var søndag på besøg hos viborgenserne, og Uwe Röslers mandskab måtte rejse hjem med et 2-1-nederlag i baggagen. Og især det første mål er altså blevet et samtaleemne.

Århusianerne havde således et hjørnespark, mens Magnus Westergaard fra Viborg FF var til behandling på sidelinjen. Westergaard blev så sendt ind på banen af dommeren, stort set samtidig med at hjørnesparket blev sparket. Sekunder efter vandt han en duel, der satte gang i et kontraangreb, som Viborg scorede på.

Og timingen af Westergaards indtræden på banen, er Uwe Rösler slet ikke tilfreds med.

– Der er to ting. Det første er, at Gift Links lige har sparket hjørnesparket, og i samme øjeblik lader dommeren spilleren (Westergaard, red.) komme ind igen. Enten skal han lade ham komme ind før eller vente til en neutral situation. Nu er situationen totalt ændret, fordi vores spillere ikke var bevidste om det, siger Uwe Rösler til TV3 Sport og tilføjer:

– Og se så: Der er frispark på Gift Links efter. Det er den anden del. Han bliver jordet. Det blev ikke tjekket (af VAR, red.). Jeg spurgte dommeren, som sagde, at de kun tjekkede efter hånd på bolden. De skulle have tjekket efter frispark i opspillet til målet. Dette mål var ikke korrekt, og det hjalp Viborg med at vinde kampen.

– Målet burde aldrig være tilladt. Der var to fejl. Jeg har talt med dommerne. Jeg måtte komme ind i deres omklædningsrum – og vi er stadig venner forresten – og de kom med deres forklaring. Jeg er uenig.  

Hvad der blev sagt på mødet, holder de dog mellem dem, siger AGF-træneren. 

Se eller gense målet i videoafspilleren øverst i artiklen. 

Forud for interviewet havde Kenneth Emil Petersen, ekspert hos Viaplay, givet sit syn på sagen. Han er enig i, at Westergaard ikke burde være sendt på banen på det tidspunkt. 

– Jeg havde nok fået rødt. Jeg var gået fuldstændig amok, fordi jeg synes, at det er så stor en fejl. Jeg ved godt, det sker på et splitsekund, men jeg synes, at de her billeder… Man må have lidt is i maven, inden man sætter en spiller ind, som går direkte ind i en tackling og skaber en kontra. Det er for dårligt, siger “KEP”.





LIVE

VM-LIVE: Svensk chok

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



Fanklubben
" Tipsbladet's fan panel

Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Kontroversiel VM-udskiftning – her er forklaringen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

FC København jagter Romane Amane

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Dansker skifter til tysk traditionsklub



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Stjerne opfordrer til mere dommerbrok ved VM

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Kroatien – Ghana

Panama – England

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Supercomputer: Her er VM-finalen

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Chok: Uruguay færdige ved VM

FC København-boss i fremskredne forhandlinger