AGF-chef har talt med dommerne: Jeg er uenig

Uwe Rösler mener, at Viborgs første mål burde annulleres på grund af to fejl.



Uwe Rösler er langt fra tilfreds med, at Viborg FF's første mål i søndagens kamp blev godkendt. Det gør han klart over for TV3 Sport.

AGF var søndag på besøg hos viborgenserne, og Uwe Röslers mandskab måtte rejse hjem med et 2-1-nederlag i baggagen. Og især det første mål er altså blevet et samtaleemne.

Århusianerne havde således et hjørnespark, mens Magnus Westergaard fra Viborg FF var til behandling på sidelinjen. Westergaard blev så sendt ind på banen af dommeren, stort set samtidig med at hjørnesparket blev sparket. Sekunder efter vandt han en duel, der satte gang i et kontraangreb, som Viborg scorede på.

Og timingen af Westergaards indtræden på banen, er Uwe Rösler slet ikke tilfreds med.

– Der er to ting. Det første er, at Gift Links lige har sparket hjørnesparket, og i samme øjeblik lader dommeren spilleren (Westergaard, red.) komme ind igen. Enten skal han lade ham komme ind før eller vente til en neutral situation. Nu er situationen totalt ændret, fordi vores spillere ikke var bevidste om det, siger Uwe Rösler til TV3 Sport og tilføjer:

– Og se så: Der er frispark på Gift Links efter. Det er den anden del. Han bliver jordet. Det blev ikke tjekket (af VAR, red.). Jeg spurgte dommeren, som sagde, at de kun tjekkede efter hånd på bolden. De skulle have tjekket efter frispark i opspillet til målet. Dette mål var ikke korrekt, og det hjalp Viborg med at vinde kampen.

– Målet burde aldrig være tilladt. Der var to fejl. Jeg har talt med dommerne. Jeg måtte komme ind i deres omklædningsrum – og vi er stadig venner forresten – og de kom med deres forklaring. Jeg er uenig.  

Hvad der blev sagt på mødet, holder de dog mellem dem, siger AGF-træneren. 

Se eller gense målet i videoafspilleren øverst i artiklen. 

Forud for interviewet havde Kenneth Emil Petersen, ekspert hos Viaplay, givet sit syn på sagen. Han er enig i, at Westergaard ikke burde være sendt på banen på det tidspunkt. 

– Jeg havde nok fået rødt. Jeg var gået fuldstændig amok, fordi jeg synes, at det er så stor en fejl. Jeg ved godt, det sker på et splitsekund, men jeg synes, at de her billeder… Man må have lidt is i maven, inden man sætter en spiller ind, som går direkte ind i en tackling og skaber en kontra. Det er for dårligt, siger “KEP”.





Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges




LIVE

TransferLIVE: Ny mand i OB’s trup

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Forbereder bud på 970 mio.

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Ny bejler til dansk guldfugl

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

FC Barcelona køber VM-angriber

Dansk træner færdig ved VM



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Til lægetjek i Superliga-klub

Åbner op for sommertransfer

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Lufter vild Ronaldo-teori

Chokskifte på vej?

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

FCK går på rov i Viborg

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Dyr stjerne står øverst på Mourinhos ønskeliste

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Ustoppelig målmaskine sender Norge videre

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek