Ankersen om Ståle-fyring: Ingen er større end klubben

Peter Ankersen har fuld respekt for, at FC København-ledelsen valgte at fyre Ståle Solbakken.



Det ligger fast, at FC København igennem længere tid både spille- og resultmæssigt ikke har levet op til de enorme forventninger, der er til klubben.

Alligevel var det lidt af en bombe, der sprang, da Ståle Solbakken, klubbens vel nok største træner gennem tiderne, lørdag morgen blev fyret, og heller ikke spillertruppen havde set det komme så vidt.

Det fortæller Peter Ankersen.

Læs også:FCK kan få ny spillestil: Skal have anden tilgang med bolden

– Jeg var meget overrasket. Jeg havde ikke set det komme. Men det er nu engang sådan, fodbold er, og det kan gå rigtig stærkt. Men det er trist, synes jeg. Ståle har betydet rigtig meget for den her klub og også for mig, så det er en trist dag.

Det er ikke længe siden, at Ankersen vendte tilbage til FCK efter et kortere ophold i italienske Genoa, og han havde bestemt ikke forventet, at klubben nu skulle stå i denne situation.

– Nej, det var det ikke, men der er ingen garantier i fodbold. Det kunne lige så godt have været en anden træner, der havde været her, da jeg skrev under. Jeg prøvede det også i Salzburg, hvor jeg skriver under, og så er der en anden træner, da jeg kommer derned.

Læs også:Fodbolddanmark reagerer på Solbakken-fyring: “Han var jo nærmest FCK”

– Det er sådan fodbold er, men det er klart, at vi selvfølgelig er ærgerlige og triste over, at det var den her vej, det skulle gå. Omvendt er der ingen, der er større end klubben, som det også blev sagt på pressemødet, og i den her situation har klubben set sig nødsaget til at reagere – og det har vi selvfølgelig fuld forståelse for i spillertruppen.

Højrebacken slår fast, at nordmanden hele tiden har haft opbakning fra spillertruppen.

– Ja, det synes jeg. Jeg har ikke fået indikationer på andet, og i de snakke, jeg havde med Ståle, havde han heller ikke givet udtryk for andet, så jeg tror, det kom lige så meget bag på ham, som det gjorde på mig.

Hjalte Bo Nørregaard er midlertidigt blev indsat som cheftræner.

Læs også:Ny FC Midtjylland-angriber: Der var meget interesse fra andre klubber
Læs også:Ny OB’er om sidste tid i FC Midtjylland: Det har været drænende
Læs også:Tipsbladets chefredaktør om Ståle-fyring: En bemærkelsesværdig timing




FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

Tysk VM-stjerne er særligt interessant for PL-hold

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

De er enige med Mathias Jensen

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Norge – Frankrig

Ecuador – Tyskland

Her er Brasiliens vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

I dialog om dansk bomber

Afslører: FCK ringede aldrig

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

VM-spiller får fem karantænedage

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Ny bejler til dansk guldfugl

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Uruguay – Spanien

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Curaçao – Elfenbenskysten



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper