Ankersen om Ståle-fyring: Ingen er større end klubben

Peter Ankersen har fuld respekt for, at FC København-ledelsen valgte at fyre Ståle Solbakken.



Det ligger fast, at FC København igennem længere tid både spille- og resultmæssigt ikke har levet op til de enorme forventninger, der er til klubben.

Alligevel var det lidt af en bombe, der sprang, da Ståle Solbakken, klubbens vel nok største træner gennem tiderne, lørdag morgen blev fyret, og heller ikke spillertruppen havde set det komme så vidt.

Det fortæller Peter Ankersen.

Læs også:FCK kan få ny spillestil: Skal have anden tilgang med bolden

– Jeg var meget overrasket. Jeg havde ikke set det komme. Men det er nu engang sådan, fodbold er, og det kan gå rigtig stærkt. Men det er trist, synes jeg. Ståle har betydet rigtig meget for den her klub og også for mig, så det er en trist dag.

Det er ikke længe siden, at Ankersen vendte tilbage til FCK efter et kortere ophold i italienske Genoa, og han havde bestemt ikke forventet, at klubben nu skulle stå i denne situation.

– Nej, det var det ikke, men der er ingen garantier i fodbold. Det kunne lige så godt have været en anden træner, der havde været her, da jeg skrev under. Jeg prøvede det også i Salzburg, hvor jeg skriver under, og så er der en anden træner, da jeg kommer derned.

Læs også:Fodbolddanmark reagerer på Solbakken-fyring: “Han var jo nærmest FCK”

– Det er sådan fodbold er, men det er klart, at vi selvfølgelig er ærgerlige og triste over, at det var den her vej, det skulle gå. Omvendt er der ingen, der er større end klubben, som det også blev sagt på pressemødet, og i den her situation har klubben set sig nødsaget til at reagere – og det har vi selvfølgelig fuld forståelse for i spillertruppen.

Højrebacken slår fast, at nordmanden hele tiden har haft opbakning fra spillertruppen.

– Ja, det synes jeg. Jeg har ikke fået indikationer på andet, og i de snakke, jeg havde med Ståle, havde han heller ikke givet udtryk for andet, så jeg tror, det kom lige så meget bag på ham, som det gjorde på mig.

Hjalte Bo Nørregaard er midlertidigt blev indsat som cheftræner.

Læs også:Ny FC Midtjylland-angriber: Der var meget interesse fra andre klubber
Læs også:Ny OB’er om sidste tid i FC Midtjylland: Det har været drænende
Læs også:Tipsbladets chefredaktør om Ståle-fyring: En bemærkelsesværdig timing




LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Morten Bruun: Sker nok aldrig igen i min levetid!

Hård dom over Kvistgaarden

Transferbombe: ‘De vil være meget skuffede’

Storroser profil efter målfest: ‘Betyder alverden’

Spændende melding

Usikker på Chido Obi-transfer

Brøndby gik målamok i Nørgaards første kamp



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Zorniger fremhæver transfervindue

Ekspert: Mest attraktivt at vende hjem til FCM

Storroser 18-årig FCK-spiller



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Træner i Danmark: Storklub har store danske planer

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Zlatan Ibrahimovic revser Norge



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Holland – Marokko

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

De forbereder et bud på Roony Bardghji

De vil have Gaaei – her er prisen

Sen canadisk scoring sender Sydafrika ud af VM



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Meldes tæt på storklub

Transferbombe på vej

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!