Benham takker af: FCM er et bedre sted nu

Matthew Benham er sikker på, at FC Midtjylland bliver overtaget af den helt rette ejer.



En epoke er overstået i dansk fodbold. Tilbage i 2014 kom engelske Matthew Benham til FC Midtjylland, hvor det efterfølgende er blevet til tre mesterskaber og to pokaltitler samt en række deltagelser i europæiske gruppespil med Champions League i 2020 som det største.

Men nu er det slut, da den danske rigmand Anders Holch Povlsen har købt englænderens aktier. Benham, der også ejer Premier League-klubben Brentford, ser nu tilbage på en tid i FCM i en pressemedelelse.

– Da jeg investerede i FC Midtjylland i 2014, var det fordi, jeg troede på, at der var et uforløst potentiale, og at jeg kunne være med til at flytte klubben til det næste niveau. Det har været en sjov og spændende rejse med mange højdepunkter og mindeværdige øjeblikke samt udvikling og salg af store talenter, fortæller siger han og fortsætter:

– Jeg har været meget imponeret af klubben, hvor jeg følte mig velkommen fra dag ét. Jeg blev hurtigt en del af familien, og der hersker en kultur, som har gjort det muligt at implementere de idéer, jeg kom med, og som vi sidenhen har bygget videre på og udviklet i fællesskab til glæde for både FC Midtjylland og Brentford FC. Jeg er fuld af respekt for det arbejde, som er blevet udført de sidste ni år, fortæller Benham.

I løbet af de seneste to år har Benham delt ejerskabet med Holch Povlsen og hans selskab Heartland, og der ser han samarbejdet som fantastisk om udviklingen af FC Midtjylland. 

– Jeg er ikke i tvivl om, at klubben nu overtages af den helt rette ejer. Det gør mig tryg, glad og stolt, at jeg kan aflevere FC Midtjylland et bedre sted, end da jeg tog over, og jeg vil gerne takke alle, som jeg har arbejdet med og mødt undervejs. Jeg vil fortsat følge klubben tæt, fortæller Matthew Benham.

Da Benham kom ind i klubben skal det også med, at det var en klub, der savnede penge, og man var dengang ved at sælge Erik Sviatchenko til FC København. Det salg blev aflyst, og resten er historie.

Anders Holch Povlsen har også fortalt om sine grunde til at gå yderligere ind i FCM. Læs mere om det her.





LIVE

VM-LIVE: Suspenderer tv-vært efter shitstorm

FCM-boss: Kæmpeklub holder øje med stjerne

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

– Den største fortrydelse i min FCK-tid er…

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Portugal – Usbekistan

Derfor trækker stor dansk transfer ud



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Tidl. FCK-talent på blokken i store tyske klubber

Argentina – Østrig

FC Midtjylland sælger midtbanespiller

Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Sender opfordring til Superliga-træner

Norge – Senegal

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Slagter stjerner: Noget lort!

Sunderland jagter dansk guldfugl

Frankrig – Irak

Rygte: Topklub i dialog med Hatzidiakos

Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller

Nådesløs Schmeichel slagter Sverige

Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

I dialog med Steve Cooper

Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn