Daniel Agger: Pentz-jubel er helt fair

Daniel Agger ser intet problem i Patrick Pentz' jubel mod Sektion 12.



Patrick Pentz havde nogle voldsomt dramatiske minutter i slutningen af søndagens derby.

For østrigeren blev den helt store Brøndby-helt, da han reddede Mohamed Elyounoussis sene straffespark. Efter slutfløjt jublede han så ud mod Sektion 12 – og fik senere sin advarsel nummer to.

Det hele kulminerede med, at Diant Ramaj nikkede Thomas Mikkelsen en skalle.

Efterdønningerne har efter kampen nærmest fyldt alt, og det var også et tema vi TV 2-programmet Totalfodbold.

Her er Brøndby-legenden og den nuværende assistenttræner på herrelandsholdet, Daniel Agger, gæst, og han mener ikke, at der er noget galt i Patrick Pentz’ jubel mod Sektion 12 eller Daniel Wass’ jubel mod FC Københavns fans efter sit sene sejrsmål på straffespark.

– Det synes jeg ikke, der er. Det gælder begge veje, og det skal man huske på. Det er ikke kun fra Brøndbys side, det har FCK også gjort mange gange, og det er helt fair. Man skal have lov til at juble, siger Daniel Agger.

Tidligere har Mathias Zanka Jørgensen eksempelvis også jublet ud mod Brøndbys fans på Brøndby Stadion, og Lars Jacobsen, der også er i studiet, kalder det for harmløst.

– At man løber og jubler og de drillerier, der følger med, det skal der være plads til. Skal man så bare løbe tilbage til midten? Sådan skal det jo ikke være. Der er en masse FCK-spillere, der har scoret på Brøndby Stadion og jublet over at have afgjort det. Det skal der være plads til. Det er harmløst.

– Så skal vi selvfølgelig have pakket de andre ting væk med spillere, der agerer dørmænd. Det skal vi ikke have. Det klæder ikke noget som helst, slår han fast.

Læs også: Tøffe ryster på hovedet: Fatter jeg ingenting af!

Der var masser af drama i Parken, men Daniel Agger mener ikke, at gårsdagens kamp går over i historiebøgerne for det fodboldmæssige.

– Det er altid dejligt, når Brøndby vinder – især i Parken. Det var ikke nogen køn kamp, og det synes jeg sjældent, det er. Intensiteten var der, men det tekniske niveau var måske ikke lige efter bogen.

Med sejren er Brøndby kun fem point efter FC København på førstepladsen, og Daniel Agger ser sin tidligere klub som et godt bud på et guldhold.

– Efter i går kunne Brøndby godt være på run. Det tror jeg på. Ellers tror jeg, jeg går med Midtjylland, spår han.

FC Midtjylland er et enkelt point bag FC København.





LIVE

VM-LIVE: Stjerne afvist – nu blander minister sig

Lurer på PSG-stjerne

Landet i lufthavnen: Nu er skifte tæt på

‘Zanka’ melder ud om fremtiden

Her er seks bud på Robert Skovs næste klub

De vil have Victor Nelsson

Tyskland – Curacao



TIPSBLADET SPECIAL

Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser

Spottet i København

Transfer-bombe? ‘Vi gør alt, hvad vi kan’

AGF køber ham

Trækker sig som akademichef i FC Midtjylland

Seks spillere kan forlade FC Midtjylland



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

På vej til Danmark: Stort medie døber ham “juvel”

Ny Brøndby-stjerne? Stjæler overskrifterne

Rasmus Højlund: De må gerne ryge tidligt ud af VM

Sverige – Tunesien

Stolt over dansk transfer



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Dansk træner fyret: ‘Åben for Danmark og udlandet’

Afsløring: Jonathan Agyekum skifter til Sarajevo

Robert Skov meldes færdig – SL-transfer undervejs?

Han tager hjem fra VM

Den sejr var et plaster på et åbent FCK-benbrud

Denne Superliga-klub lurer på Kalipha Jawla

Han elsker Brøndby – vil gerne tilbage til Danmark

Rasende stjerne vil flå kontrakten over

VM-vækkeuret: Han kan blive et KÆMPE salg

Brasilien – Marokko

‘Christian Eriksen havde advaret os’

Premier League-job: Oddset på Steve Cooper stiger



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Brøndby-boss forklarer Ambæk-afvisning

Qatar – Schweiz