Video : Tipsbladet
Superliga

FC Midtjylland går ind i samarbejde med NFL

Amerikansk fodbold og FC Midtjylland bliver nu forenet for at kunne få flere folk til fodbold på heden.

FC Midtjylland har igennem tiden ikke været bange for at udføre nogle vilde idéer, som man senest har set med drive in-fodbold, hvor man havde 8000 fans i biler ved stadion. Det ser nu ud til, at det ikke er sidste gang, at man laver noget stort.

Det fortæller FC Midtjyllands marketing- og supportdirektør, Preben Rokkjær, i et interview med B.T.

Læs også:FC Midtjylland venter med mesterskabsfest: Kun spontan fejring

Her kan han berettet om, at de nykårede danske mestre er blevet kontaktet af NFL, hvor man har sat et samarbejde op. I den forbindelse har NFL-organisationen åbnet op for deres data om, hvad der giver succes, og hvad der ikke gør, når det handler om at lave fanoplevelser.

Preben Rokkjær peger endvidere på, at der allerede nu er blevet til idéer til, hvordan oplevelsen kan blive forstærket til kampene på klubbens hjemmebane.

Læs også:FC Midtjylland øger tilskuerantallet til guldbrag mod FC København

- Noget af det, NFL er dygtige til, er at få familier på stadionerne, og det vil vi gerne blive endnu bedre til. Måske er det ikke nok for kvinderne at gøre dem interesserede i fodbold, så der skal det være sådan, at når man kommer på MCH Arena, skal der være noget for alle i familien, siger han og fortsætter:

- Det har vi allerede nogle tanker og idéer om, men vi har manglet de kreative input til, hvad der virker, og det er det, NFL kan hjælpe os med, lyder det fra Preben Rokkjær.

FC Midtjyllands egen idé med drive in-fodbold er nu ogå noget, som NFL vil prøve at undersøge, hvorvidt det er noget for dem.

Læs også:FCM skærper afstandskrav efter pokalfinalen: Ingen ønsker at se det

Læs også:Efter udmelding: Midtjylland håber på 4.500 tilskuere mod FCK

Læs også:FCM udvider: Tilskuerpotentiale skal udnyttes, så stadion er fyldt hver gang