FC København vandt i den netop overståede sæson Superligaen, men når det kom til popularitet hos tv-seerne, så blev de forvist til en andenplads.
Det viser tal fra Gallup/Nielsen, som står bag opgørelsen.
Brøndby ramte 4.064.000 seere i Superligaen, og i et interview på Brøndbys hjemmeside fortæller klubbens direktør Ole Palmå, at han glæder sig over tallene, og peger på, at opbakningen i stuerne stadig har været stor trods en svingende sæson.
- De flotte seertal viser endnu engang, hvor stor en tiltrækningskraft Brøndby IF har rundt omkring i landet. Det er fantastisk at se, at så mange fans følger os hjemme i stuerne, siger han og fortsætter:
- Det vidner om den stærke interesse, der er for klubben i hele landet, og det er vigtigt for de partnere, der investerer i os som en eksponerings-platform, lyder det fra BIF-direktøren.
FC København havde henover sæsonen 420.000 færre seere, mens FC Midtjylland havde næsten én million mindre i form af 950.000 færre end Brøndby.
Ifølge Arbejdernes Landsbanks Branding- og Kommunikationsdirektør Peter Froulund, som er hovedsponsor i FC Midtjylland og storsponsor i Brøndby, nåede den københavnske vestegnsklub helt op på 5.448.000, når man også tæller Europa og pokalturnering med. I Europa hev FC Midtjylland flest seere til sig samlet med 1.102.000 seere.
Lidt seertal fra den afsluttede sæson:
1) Brøndby 5.448.000
-Superliga: 4.064.000
-Pokal: 540.000
-Europa: 844.0002) FCM
-Superliga: 3.114.000
-Pokal: 934.000
-Europa: 1.102.0003) FCK
-Superliga: 3.635.000
-Pokal: 136.000
-Europa: 1.007.000Kilde: Gallup/Nielsen #sldk
— Peter Froulund (@PEF40) June 1, 2022
I sidste sæson var Brøndby også seernes foretrukne valg. Læs mere om det her.