Grådkvalt norsk reservekaptajn er stolt over fight i Østrig

25-årige Mats Møller Dæhli bar anførerbindet, da et voldsomt reservespækket norsk landshold fik 1-1 i Østrig.



En positiv coronaprøve i den norske landsholdstrup betød, at det onsdag aften var en række reserver, der skulle forsøge at sikre Norge oprykning til Nations Leagues øverste niveau, A.

Det lykkedes ikke, da det blev til 1-1 mod Østrig, men alligevel var 25-årige Mats Møller Dæhli stolt efter kampen.

Han bar anførerbindet i fraværet af holdets normale profiler.

– Staben og træneren havde lagt en fantastisk plan, som vi fulgte. Vi skulle være modige og presse højt, når vi kunne, og forstyrre dem så meget som muligt. Vi skabte også nogle chancer med de gode spillere, vi har, siger Mats Møller Dæhli til norsk TV2 efter kampen.

Læs også:Spanier kædes sammen med AaB: Ville være et godt skridt for mig

Han var tydeligt rørt på pressemødet efter opgøret. Kampen kom nemlig også på et tidspunkt, hvor det kniber med spilletid i hans klub, Genk.

– Det var været et hårdt efterår for mig – også personligt. Jeg er meget rørt og stolt af holdet. At jeg kan være anfører for Norge i sådan en kamp, hvor vi spiller, som vi gør, er helt fantastisk, siger han.

Mats Møller Dæhli var nødlandsholdets mest rutinerede spiller i landsholdsregi. Inden onsdagens opgør havde han 23 landskampe på cv’et.

– Jeg håber, at alle hjemme i stuerne havde en god aften og så, at vi kæmpede for Norge. At det i en ellers lidt svær tid for mange var en god oplevelse for mange, siger anføreren til TV2 ifølge avisen VG.

Læs også:Målscorer Wind: Lige nu er man lidt skuffet

Det var Leif Gunnar Smerud, der stod i spidsen for de norske reserver onsdag aften. Og han var også stolt efter kampen.

– Spillerne anede muligheden og greb chancen. De viste, at de er gode fodboldspillere, og der er mange her, som er undervurderede. Jeg er meget, meget imponeret over deres indsats, siger han til TV2.

/ritzau/

Læs også:Ærgerlig Eriksen: Mange små ting gik galt
Læs også:Hjulmand lovpriser uimponeret Jonas Wind
Læs også:Højbjerg: Har udviklet os rigtig godt under Hjulmand




Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges




LIVE

TransferLIVE: Ny mand i OB’s trup

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Forbereder bud på 970 mio.

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Ny bejler til dansk guldfugl

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

FC Barcelona køber VM-angriber

Dansk træner færdig ved VM

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Lufter vild Ronaldo-teori



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Åbner op for sommertransfer

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Dyr stjerne står øverst på Mourinhos ønskeliste

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

FCK går på rov i Viborg

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Schweiz – Canada

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Bosnien-Hercegovina – Qatar

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne