Pedersen om heldig FCM-scoring: Vores egen skyld

Det var FC Nordsjællands egen skyld, at FC Midtjylland vandt på et afrettet frispark, siger cheftræner Flemming Pedersen.



FC Nordsjælland tillod ikke FC Midtjylland mange chancer i søndagens Superliga-opgør på Right to Dream Park. Alligevel var det midtjyerne, der vandt opgøret.

Sejren kom i hus efter et kikset frispark fra Anders Dreyer, der blev rettet af og snød Peter Vindahl, og så skulle man tro, at Nordsjælland-lejren ville kalde nederlaget for uheldigt.

For cheftræner Flemming Pedersens vedkommende er det imidlertid ikke tilfældet.

Læs også:Jesper Hansen efter nyt clean sheet: Jeg er meget tryg dernede

– Det var jo en meget jævnbyrdig kamp, men med et lille overtag til os. Jeg synes, vi viser det udtryk, som vi gerne vil vise. Vi er dominerende i det meste af kampen, så det var ikke blot ét skridt frem, men flere skridt frem hvis man sammenligner med sidste hjemmekamp mod FC Midtjylland for en måned siden, siger han til klubbens hjemmeside og tilføjer:

– Og ja, så kan man selvfølgelig sige, at selve målet var lidt heldigt, men det er vores egen skyld, at de overhovedet får frisparket. Det er os, der har opbygningsspillet, inden vi lige pludselig spiller en høj chipbold, som ender i en hovedstødsduel. Det var for sløset, fordi så får vi bolden lige tilbage i hovedet. Så der må vi bare kigge indad og sige, at det var for latterligt, det skulle ske. For det er sådan, vi inviterer Midtjylland ind i kampen efter en god første halvleg.

Han pointerer, hvad man skulle have gjort bedre for at få noget med fra opgøret.

Læs også:Dreyer vil tage guldet fra FCK i næste runde: Det bliver super fedt

– Hvis vi skulle have haft et resultat med os i dag, skulle vi have været bedre til at eksekvere den afgørende pasning. Så vi kunne få flere gode gennembrud og flere afslutninger med kvalitet. Det er klart, at når denne offensive del bliver finpudset, så bliver det svært for de andre hold at følge med os, når vi har så meget boldbesiddelse, som vi har.

Næste opgave for FC Nordsjælland er torsdagens udekamp mod Brøndby.

Læs også:Ronnie Schwartz er skuffet over FCM-spilletid
Læs også:Ærgerlig FCN-profil: Vi var det bedste hold på banen
Læs også:Nordsjælland-profil ønsker snarligt udlandseventyr




LIVE

VM-LIVE: Tuchel med mange ændringer

Meldes tæt på storklub

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Transferbombe på vej

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

De vil have Gaaei – her er prisen

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

På vej til storklub?

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Graulund chokeret: Ingen havde set det komme



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

FC København jagter Romane Amane

Uafgjort kan forsone historiske VM-fjender

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

FCK-profil med hattrick i målfest

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Casper Højer er færdig i tyrkisk klub

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Colombia – Portugal

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

De forbereder et bud på Roony Bardghji