Pedersen om heldig FCM-scoring: Vores egen skyld

Det var FC Nordsjællands egen skyld, at FC Midtjylland vandt på et afrettet frispark, siger cheftræner Flemming Pedersen.



FC Nordsjælland tillod ikke FC Midtjylland mange chancer i søndagens Superliga-opgør på Right to Dream Park. Alligevel var det midtjyerne, der vandt opgøret.

Sejren kom i hus efter et kikset frispark fra Anders Dreyer, der blev rettet af og snød Peter Vindahl, og så skulle man tro, at Nordsjælland-lejren ville kalde nederlaget for uheldigt.

For cheftræner Flemming Pedersens vedkommende er det imidlertid ikke tilfældet.

Læs også:Jesper Hansen efter nyt clean sheet: Jeg er meget tryg dernede

– Det var jo en meget jævnbyrdig kamp, men med et lille overtag til os. Jeg synes, vi viser det udtryk, som vi gerne vil vise. Vi er dominerende i det meste af kampen, så det var ikke blot ét skridt frem, men flere skridt frem hvis man sammenligner med sidste hjemmekamp mod FC Midtjylland for en måned siden, siger han til klubbens hjemmeside og tilføjer:

– Og ja, så kan man selvfølgelig sige, at selve målet var lidt heldigt, men det er vores egen skyld, at de overhovedet får frisparket. Det er os, der har opbygningsspillet, inden vi lige pludselig spiller en høj chipbold, som ender i en hovedstødsduel. Det var for sløset, fordi så får vi bolden lige tilbage i hovedet. Så der må vi bare kigge indad og sige, at det var for latterligt, det skulle ske. For det er sådan, vi inviterer Midtjylland ind i kampen efter en god første halvleg.

Han pointerer, hvad man skulle have gjort bedre for at få noget med fra opgøret.

Læs også:Dreyer vil tage guldet fra FCK i næste runde: Det bliver super fedt

– Hvis vi skulle have haft et resultat med os i dag, skulle vi have været bedre til at eksekvere den afgørende pasning. Så vi kunne få flere gode gennembrud og flere afslutninger med kvalitet. Det er klart, at når denne offensive del bliver finpudset, så bliver det svært for de andre hold at følge med os, når vi har så meget boldbesiddelse, som vi har.

Næste opgave for FC Nordsjælland er torsdagens udekamp mod Brøndby.

Læs også:Ronnie Schwartz er skuffet over FCM-spilletid
Læs også:Ærgerlig FCN-profil: Vi var det bedste hold på banen
Læs også:Nordsjælland-profil ønsker snarligt udlandseventyr




LIVE

VM-LIVE: Tidligere Brøndby-spiller taler ud

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Køber ind i Barcelona

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

FCK går på rov i Viborg

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Stor dansk transfer i fare for kollaps?

Ustoppelig målmaskine sender Norge videre

England – Ghana

Portugal – Usbekistan

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Frederiksen renser ud

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Schweiz – Canada

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Lurer på Superliga-stjerne

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil