Pedersen om heldig FCM-scoring: Vores egen skyld

Det var FC Nordsjællands egen skyld, at FC Midtjylland vandt på et afrettet frispark, siger cheftræner Flemming Pedersen.



FC Nordsjælland tillod ikke FC Midtjylland mange chancer i søndagens Superliga-opgør på Right to Dream Park. Alligevel var det midtjyerne, der vandt opgøret.

Sejren kom i hus efter et kikset frispark fra Anders Dreyer, der blev rettet af og snød Peter Vindahl, og så skulle man tro, at Nordsjælland-lejren ville kalde nederlaget for uheldigt.

For cheftræner Flemming Pedersens vedkommende er det imidlertid ikke tilfældet.

Læs også:Jesper Hansen efter nyt clean sheet: Jeg er meget tryg dernede

– Det var jo en meget jævnbyrdig kamp, men med et lille overtag til os. Jeg synes, vi viser det udtryk, som vi gerne vil vise. Vi er dominerende i det meste af kampen, så det var ikke blot ét skridt frem, men flere skridt frem hvis man sammenligner med sidste hjemmekamp mod FC Midtjylland for en måned siden, siger han til klubbens hjemmeside og tilføjer:

– Og ja, så kan man selvfølgelig sige, at selve målet var lidt heldigt, men det er vores egen skyld, at de overhovedet får frisparket. Det er os, der har opbygningsspillet, inden vi lige pludselig spiller en høj chipbold, som ender i en hovedstødsduel. Det var for sløset, fordi så får vi bolden lige tilbage i hovedet. Så der må vi bare kigge indad og sige, at det var for latterligt, det skulle ske. For det er sådan, vi inviterer Midtjylland ind i kampen efter en god første halvleg.

Han pointerer, hvad man skulle have gjort bedre for at få noget med fra opgøret.

Læs også:Dreyer vil tage guldet fra FCK i næste runde: Det bliver super fedt

– Hvis vi skulle have haft et resultat med os i dag, skulle vi have været bedre til at eksekvere den afgørende pasning. Så vi kunne få flere gode gennembrud og flere afslutninger med kvalitet. Det er klart, at når denne offensive del bliver finpudset, så bliver det svært for de andre hold at følge med os, når vi har så meget boldbesiddelse, som vi har.

Næste opgave for FC Nordsjælland er torsdagens udekamp mod Brøndby.

Læs også:Ronnie Schwartz er skuffet over FCM-spilletid
Læs også:Ærgerlig FCN-profil: Vi var det bedste hold på banen
Læs også:Nordsjælland-profil ønsker snarligt udlandseventyr




De er enige med Mathias Jensen




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Forbereder bud på 970 mio.

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

VM i tal: Så vildt har det været

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Ny bejler til dansk guldfugl



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

FC Midtjylland forlænger med stort talent

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

FC Barcelona køber VM-angriber

Curaçao – Elfenbenskysten

Lufter vild Ronaldo-teori

Skotland – Brasilien

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

Åbner op for sommertransfer



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Marokko – Haiti

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede