Pedersen om heldig FCM-scoring: Vores egen skyld

Det var FC Nordsjællands egen skyld, at FC Midtjylland vandt på et afrettet frispark, siger cheftræner Flemming Pedersen.



FC Nordsjælland tillod ikke FC Midtjylland mange chancer i søndagens Superliga-opgør på Right to Dream Park. Alligevel var det midtjyerne, der vandt opgøret.

Sejren kom i hus efter et kikset frispark fra Anders Dreyer, der blev rettet af og snød Peter Vindahl, og så skulle man tro, at Nordsjælland-lejren ville kalde nederlaget for uheldigt.

For cheftræner Flemming Pedersens vedkommende er det imidlertid ikke tilfældet.

Læs også:Jesper Hansen efter nyt clean sheet: Jeg er meget tryg dernede

– Det var jo en meget jævnbyrdig kamp, men med et lille overtag til os. Jeg synes, vi viser det udtryk, som vi gerne vil vise. Vi er dominerende i det meste af kampen, så det var ikke blot ét skridt frem, men flere skridt frem hvis man sammenligner med sidste hjemmekamp mod FC Midtjylland for en måned siden, siger han til klubbens hjemmeside og tilføjer:

– Og ja, så kan man selvfølgelig sige, at selve målet var lidt heldigt, men det er vores egen skyld, at de overhovedet får frisparket. Det er os, der har opbygningsspillet, inden vi lige pludselig spiller en høj chipbold, som ender i en hovedstødsduel. Det var for sløset, fordi så får vi bolden lige tilbage i hovedet. Så der må vi bare kigge indad og sige, at det var for latterligt, det skulle ske. For det er sådan, vi inviterer Midtjylland ind i kampen efter en god første halvleg.

Han pointerer, hvad man skulle have gjort bedre for at få noget med fra opgøret.

Læs også:Dreyer vil tage guldet fra FCK i næste runde: Det bliver super fedt

– Hvis vi skulle have haft et resultat med os i dag, skulle vi have været bedre til at eksekvere den afgørende pasning. Så vi kunne få flere gode gennembrud og flere afslutninger med kvalitet. Det er klart, at når denne offensive del bliver finpudset, så bliver det svært for de andre hold at følge med os, når vi har så meget boldbesiddelse, som vi har.

Næste opgave for FC Nordsjælland er torsdagens udekamp mod Brøndby.

Læs også:Ronnie Schwartz er skuffet over FCM-spilletid
Læs også:Ærgerlig FCN-profil: Vi var det bedste hold på banen
Læs også:Nordsjælland-profil ønsker snarligt udlandseventyr




LIVE

VM-LIVE: Svensk chok

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’



Fanklubben
” Tipsbladet’s fan panel

Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’

Kontroversiel VM-udskiftning – her er forklaringen

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

FC København jagter Romane Amane

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Dansker skifter til tysk traditionsklub



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Chok: Uruguay færdige ved VM

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

Supercomputer: Her er VM-finalen

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Kroatien – Ghana

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Stjerne opfordrer til mere dommerbrok ved VM



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Panama – England

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’