Skuffelse i Randers: Det er utilfredsstillende

Efter fire nederlag i træk skal Randers have en succesoplevelse inden sommerferien, siger norsk profil.



Efter en god start på mesterskabsspillet i Superligaen er Randers FC gået helt i stå.

Holdet tabte mandag 1-3 mod FC Nordsjælland, og det var kronjydernes fjerde nederlag i streg.

Selv om randrusianerne har udspillet sin rolle i jagten på medaljer og europæisk fodbold, er det vigtigt kunne at gå på sommerferie med en god fornemmelse, og derfor skal der andre boller på suppen i sæsonens sidste to kampe.

Det siger midtbanespilleren Lasse Berg Johnsen, der blev Randers’ enlige målscorer i mandagens nederlag i Farum.

– Selvfølgelig er vi skuffede. Vi kom i top-6, og det var vi tilfredse med. Vi fik en god start, men nu har vi tabt fire i streg, og det er utilfredsstillende.

– Nu må vi forsøge at slutte ordentligt af for fansene efter en lang sæson. Vi har ikke haft resultaterne med os på det sidste, og derfor må vi prøve at gøre noget mere.

– Det er top-6, og vi skal ikke tage på ferie endnu, siger nordmanden.

Randers ligger på femtepladsen med samme pointantal som Brøndby på sjettepladsen, men kronjyderne har en bedre målscore.

Målsætningen er som minimum at holde vestegnsklubben bag sig.

– Selvfølgelig betyder det noget. Vi kan ikke længere spille for Europa, men vi er endt på sjettepladsen de to seneste sæsoner, og det vil vi gerne prøve at gøre bedre.

– Fansene fortjener det, og forhåbentligt får vi en positiv afslutning på sæsonen, siger Lasse Berg Johnsen.

Randers-cheftræner Rasmus Bertelsen er også utilfreds med den sløje pointhøst i de seneste uger, men påpeger dog også, at de mange nederlag skyldes gode modstandere.

– Det er et svært selskab at være i, og det vidste vi også godt på forhånd. Jeg synes, at vi har vist, at vi hører til i top-6 med otte point i de første fire kampe.

– Hvis pointene havde været mere spredt ud, fik jeg nok ikke de samme spørgsmål.

– Det er ikke tilfredsstillende med fire nederlag i træk, men modstanderne er også knaldhårde, og vi skal stå på tæer for at få point, siger Rasmus Bertelsen.

Randers-træneren mener, at sæsonen er mere end godkendt på trods af formkrisen.

– Isoleret er det en kæmpestor succes for Randers FC at komme i top-6, men selvfølgelig er vi ikke tilfredse med at tabe fire kampe i streg, lyder det fra Rasmus Bertelsen.

Randers slutter sæsonen af med kampe mod AGF og FC København.

/ritzau/





TransferLIVE: Real Madrid-profil løsrevet




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

FC København jagter Romane Amane

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Neestrup og co. henter stjerne

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

Colombia – Portugal

Her er Tysklands vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli