Silkeborg IF har taget Superligaen med storm siden oprykningen i sommer. Holdet fra Søhøjlandet ligger på en overraskende tredjeplads med fire spillerunder tilbage.
Det er dog ikke sikkert, at succesen varer ved i næste sæson, da holdets sportschef, Jesper Stüker, forventer en hektisk sommer med flere udskiftninger.
Efter Silkeborgs sejr på 4-2 mod AaB mandag aften blev han spurgt, om han forventer, at der skal sælges ud i det kommende transfervindue.
– Jamen det gør jeg jo egentlig. Vi er en klub, der skal sælge fodboldspillere, og det valgte vi helt bevidst ikke at gøre i januar måned, fordi vi gik efter at komme i top-6.
– Sandsynligheden, for at vi kommer til at sælge en spiller eller to til sommer, forventer jeg, er temmelig stor.
– Jeg tror, at det bliver et travlt vindue for os uanset hvad. Der er mange ting i spil, lyder det fra sportschefen.
Udskiftningen skal dog ikke være så stor, at holdet fra Søhøjlandet falder i niveau.
– Vi skal have en trup, hvor der er noget kontinuitet af alt det gode, vi har med os i denne sæson. Det skal vi ikke sætte over styr, og derfor er der også en grænse for, hvor mange spillere vi kan skifte ud til sommer, selv om der er meget interesse.
– Jeg synes, at vi har en rigtig stærk spillestil, og vi har mange spillere, som kan føre den videre. Så jeg er rimelig tryg, men det er klart, at det får en påvirkning, hvis vi skifter for meget ud, siger Jesper Stüker.
Silkeborg vil også hente nye spillere til klubben, og et godt bud kunne være Lukas Engel, der på nuværende tidspunkt er lejet i Vejle Boldklub.
Lejesvenden har været fast mand på holdkortet siden ankomsten i vinterens transfervindue, og han blev noteret for to flotte mål i kampen mod AaB.
– Det ville være oplagt. Han har gjort det super godt, og han passer godt ind til os.
– Vi har en aftale om, at vi skal lidt længere hen, før vi tager dialogen op med Lukas og Vejle. Det ville være lidt forkert af os at bore i allerede nu.
– Tiden må vise, hvad der sker. Det kræver, at tre parter bliver enige, og indtil videre er vi godt tilfredse, og så må vi se, hvordan Lukas og Vejle står i forhold til det, siger Jesper Stüker.
Hovedpersonen selv var ikke særlig snakkesalig om sin fremtid efter kampen.
– Alt snakken vil jeg helst tage til sommer. Jeg er glad for at være her, og jeg trives godt her. Det er dejligt, siger Lukas Engel.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!
MEDIE
De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen
TOPNYHED
Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen
MEDIE
Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub
TOPNYHED
Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet
TOPNYHED
Storroser 18-årig FCK-spiller
MEDIE
Transferbombe på vej
MEDIE
Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub
EKSKLUSIVT Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb
TOPNYHED
Her er 16.-delsfinalerne til VM
TIPSBLADET SPECIAL
Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine
Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’
TRANSFER
“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
TRANSFER
Meldes tæt på storklub
MEDIE
De vil have Gaaei – her er prisen
TOPNYHED
Zlatan Ibrahimovic revser Norge
TRANSFER
Monstertransfer: Her er hans kongeløn
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
MEDIE
Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker
TRANSFER
FC København jagter Romane Amane
TOPNYHED
Spår vild Rasmus Højlund-sæson
Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!
OPTAKT
Sydafrika – Canada
NYHEDER
Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri
NYHEDER
Dansk klub henter Jonathan Hutters
EKSKLUSIVT
Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden
AVIS
De forbereder et bud på Roony Bardghji
TOPNYHED
FCK-profil med hattrick i målfest
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
EKSKLUSIVT
“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer
NYHEDER
Markant ændring i Silkeborg
Her er Brasiliens vej til VM-finalen
MEDIE
