• Hent Tipsbladets app og få push notifikationer om seneste nyt, livescores mm.
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dit daglige skud fodbold til frokostpausen
    Tilmeld nyhedsbrev
  • Vær med hvor og når det sker og deltag i debatterne - følg Tipsbladet på:
Hold dig opdateret - følg Tipsbladet på:
Superliga Victor Risager

Tilfreds BIF-direktør: Klart strategisk fokus hjalp, da corona ramte

Foto: Lars Rønbøg/Getty Images

Ole Palmå, administrerende direktør i Brøndby, glæder sig over, hvordan Brøndby håndterede coronakrisen.

Af Victor Risager

Torsdag formiddag har Brøndby IF offentliggjort et halvårsregnskab, hvor man har kunnet præsentere et minus på 11,9 millioner kroner for den første halvdel af 2020. Det er bedre end i samme periode sidste år, hvor minusset var på 41,7 millioner kroner.

Det er altså en forbedring til trods for, at coronakrisen ramte Superligaen og resten af verden i løbet af foråret, og det glæder klubbens administrerende direktør, Ole Palmå.
Især glæder direktøren sig over, hvordan klubben håndterede coronakrisen.

Læs også:Carsten V. Jensen: Ser os fortsat som en top tre-klub i Superligaen

- Vi er tilfredse med, at vi kommer ud med et forbedret resultat i forhold til samme periode sidste år i et første halvår præget af voldsom uvished. Vi har haft et klart strategisk fokus, og det hjalp os, da COVID-19 ramte, siger Ole Palmå ifølge Brøndbys hjemmeside og tilføjer

- Vi har været meget omkostningsbevidste og optimeret forretningen. Da 3F Superligaen blev suspenderet, tilpassede vi hurtigt vores omkostninger og hjemsendte medarbejdere, samtidig med at vi afdækkede mulige initiativer, der kunne sikre indtægter.

Læs også:Brøndby præsenterer nyt underskud - men meget mindre end tidligere

De initiativer, Palmå nævner, indebærer blandt andet Brøndbys “Køb gult”-kampagne samt den populære “Aldrig Alene”-fantrøje. De har været med til at sikre omsætning.

- Vi mærkede straks en stor opbakning fra fans og partnere, og vi søsatte blandt andet billet-vouchers til fanafdelingen og en ’Køb gult’-kampagne til fordel for partnere. Sammen med klubbens fans og hummel udviklede vi fantrøjen ’Aldrig Alene,’ og med over 34.000 solgte trøjer overgik fantrøjen alle forventninger. Trods manglende kampe er vi på den måde lykkedes at skabe omsætning, men det er klart, at de nuværende og fremtidige hjælpepakker fra staten vil være afgørende for, hvordan vi som klub og branche kommer igennem denne krise, lyder det fra Ole Palmå.

Nogle af årsagerne til det mindre underskud er, at man har sagt farvel til løntunge spillere som Kamil Wilczek, Hany Mukhtar og Dominik Kaiser. De blev alle solgt i januar og er primært blevet erstattet af egne talenter. 

-----
Få 100 stærke spilforslag fra oddsavisen.dk for 29,- kr/md - brug koden Tip2020

Superliga

Mere Superliga

Fokus