Video : Tipsbladet
Superliga

Tv-station klager til Superligaen over ny sponsor

TV3 Sport kalder Superligaens nye bettingpartner, OnsideBetting, for parasitmarketing. Nu dropper Superligaen måske sponsoren igen.

Så sent som i fredags sendte Divisionsforeningen et pressemeddelelse ud: Superligaen havde fået en ny bettingpartner. Nu har tv-rettighedshaveren TV3 Sport dog brokket sig over den nye sponsor, fortæller kanalens sportschef, Kim Mikkelsen, til Radio 4.

Han er utilfreds med, at bettingfirmaet bruger "onside" i sit navn, da det er samtidig er titlen på TV3 Sports store fodboldmagasin, der sender søndag aften.

- Onside er et velrenommeret brand, som vi kerer os meget om, og som har eksisteret og været med i udviklingen af dansk fodbold i 23 år, siger Mikkelsen til Radio 4.

- Vi kan ikke leve med, at der udviskes grænser omkring, hvad der er vores redaktionelle program, og hvad der er en sponsor for Superligaen. Når man vælger at kalde sit firma for OnsideBetting, så oplever vi, at man tapper ind i noget, som vi har bygget med dansk fodbold gennem mange år. Der er lidt parasitmarketing i det her, synes vi.

- Vi har stille og roligt gjort Divisionsforeningen opmærksom på, at vi synes, det er en dårlig idé. Og at hvis det var sådan, det fungerede, ville vi være nødt til at finde på et andet navn til vores fodboldprogram. Det kunne vi ikke se os selv i, siger Kim Mikkelsen.

Ifølge Kim Mikkelsen har Divisionsforeningen meddelt TV3 Sport, at OnsideBetting ikke bliver bettingpartner alligevel. Det vil direktøren i Divisionsforeningen, Claus Thomsen, ikke bekræfte.

- Jeg har ingen kommentarer – udover vi har en aftale med OnsideBetting, siger siger han.

Selv om Divisionsforeningen udsendte pressemeddelelsen for bare fire dage siden, er den fjernet fra hjemmesiden. Det oprindelige link åbner nu bare en side, hvor der står "ADGANG NÆGTET".