Fredag kom der en stor nyhed fra Brøndby IF, da klubben meldte ud, at Jacob Rasmussen er udpeget som ny anfører i stedet for Kevin Mensah.
I samme ombæring blev det kommunikeret, at Patrick Pentz er ny viceanfører i stedet for Ohi Omoijuanfo.
Viaplay-ekspert Peter Sørensen kaldte det efterfølgende 'en meget tydelig detronisering' af Daniel Wass, at den tidligere landsholdsspiller hverken er blevet udpeget til anfører eller viceanfører, og efter Brøndbys 2-0-sejr over Sønderjyske søndag aften blev emnet så igen bragt op i Viaplay-studiet.
Her blev Thomas Gravesen spurgt, om han lagde noget i, at Daniel Wass ikke stillede op til interview efter kampen, hvor han blev udskiftet i det 70. minut.
– Ja, det gør jeg. Jeg synes, at begge de gange, hvor vi har set Daniel Wass blive taget ud, har vi set et ansigtsudtryk og en attitude og en Daniel Wass, som er utilfreds. Jeg synes jo, at vi også i kampen kan se sekvenser og momenter, hvor Daniel Wass hænger lidt bagud i øjeblikket. Han kæmper lidt med farten, han kæmper lidt med boldomgangen og hurtigheden i hovedet.
– Kan han være træt? Kan der være nogle ting, som han bøvler lidt med? Og hvis han ikke hilser på træneren, er der så helt et klart et eller andet, som ligger lige under overfladen og bobler? Så for mig ser vi en stjerne her, som kæmper med det lige i øjeblikket, lød svaret fra Thomas Gravesen.
Kenneth Emil Petersen erklærede sig enig og pegede i samme ombæring på, at Daniel Wass har virket lidt frustreret til tider på det seneste.
– Selvfølgelig er det hårdt for Wass ikke at få det anførerbind. Selvfølgelig fylder det hos Daniel Wass. Hvis han sådan helt rationelt sætter sig ned og kigger på det og ser, at han har udløb om et år, hvor han til den tid vil være 36 år, så tror jeg godt, at han kan forstå valget. Men at sige, at det ikke påvirker en, at man ikke bliver en del af den her anførergruppe, det tror jeg ikke på.
– Selvfølgelig gør det det, og jeg synes også godt, man kan se nogle frustrationer hos ham. Hans start på den her sæson har jo været meget op og ned. Der har været rigtigt gode kampe, men der har også været kampe, hvor han ikke har nået det niveau, som man håber i Brøndby, lød det fra Kenneth Emil Petersen.
Med sejren over Sønderjyske ligger Brøndby i øjeblikket på fjerdepladsen i Superligaen.
Den næste kamp for de blå-gule er på udebane mod Silkeborg IF på næste søndag.
LIVE
VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
NYHEDER
Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’
NYHEDER
FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’
EKSKLUSIVT
Bech: ‘Derfor er porten sparket op’
EKSKLUSIVT
Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
Afslører danskers pris – så meget vil OB få
Supercomputer: Her er VM-finalen
MEDIE
Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage
MEDIE
Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
NYHEDER
På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’
AVIS
AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli
EKSKLUSIVT
Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
OPTAKT
Paraguay – Australien
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
Her er Brasiliens vej til VM-finalen
Afslører: FCK ringede aldrig
MEDIE
Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen
OPTAKT
Tyrkiet – USA
OPTAKT
Tunesien – Holland
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
TOPNYHED
Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview
INTERVIEW
Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’
OPTAKT
Norge – Frankrig
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
EKSKLUSIVT
I dialog om dansk bomber
TOPNYHED