Fredag kom der en stor nyhed fra Brøndby IF, da klubben meldte ud, at Jacob Rasmussen er udpeget som ny anfører i stedet for Kevin Mensah.
I samme ombæring blev det kommunikeret, at Patrick Pentz er ny viceanfører i stedet for Ohi Omoijuanfo.
Viaplay-ekspert Peter Sørensen kaldte det efterfølgende 'en meget tydelig detronisering' af Daniel Wass, at den tidligere landsholdsspiller hverken er blevet udpeget til anfører eller viceanfører, og efter Brøndbys 2-0-sejr over Sønderjyske søndag aften blev emnet så igen bragt op i Viaplay-studiet.
Her blev Thomas Gravesen spurgt, om han lagde noget i, at Daniel Wass ikke stillede op til interview efter kampen, hvor han blev udskiftet i det 70. minut.
– Ja, det gør jeg. Jeg synes, at begge de gange, hvor vi har set Daniel Wass blive taget ud, har vi set et ansigtsudtryk og en attitude og en Daniel Wass, som er utilfreds. Jeg synes jo, at vi også i kampen kan se sekvenser og momenter, hvor Daniel Wass hænger lidt bagud i øjeblikket. Han kæmper lidt med farten, han kæmper lidt med boldomgangen og hurtigheden i hovedet.
– Kan han være træt? Kan der være nogle ting, som han bøvler lidt med? Og hvis han ikke hilser på træneren, er der så helt et klart et eller andet, som ligger lige under overfladen og bobler? Så for mig ser vi en stjerne her, som kæmper med det lige i øjeblikket, lød svaret fra Thomas Gravesen.
Kenneth Emil Petersen erklærede sig enig og pegede i samme ombæring på, at Daniel Wass har virket lidt frustreret til tider på det seneste.
– Selvfølgelig er det hårdt for Wass ikke at få det anførerbind. Selvfølgelig fylder det hos Daniel Wass. Hvis han sådan helt rationelt sætter sig ned og kigger på det og ser, at han har udløb om et år, hvor han til den tid vil være 36 år, så tror jeg godt, at han kan forstå valget. Men at sige, at det ikke påvirker en, at man ikke bliver en del af den her anførergruppe, det tror jeg ikke på.
– Selvfølgelig gør det det, og jeg synes også godt, man kan se nogle frustrationer hos ham. Hans start på den her sæson har jo været meget op og ned. Der har været rigtigt gode kampe, men der har også været kampe, hvor han ikke har nået det niveau, som man håber i Brøndby, lød det fra Kenneth Emil Petersen.
Med sejren over Sønderjyske ligger Brøndby i øjeblikket på fjerdepladsen i Superligaen.
Den næste kamp for de blå-gule er på udebane mod Silkeborg IF på næste søndag.
LIVE
VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
INTERVIEW
Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
INTERVIEW
FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart
MEDIE
Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen
MEDIE
Chokskifte på vej?
AVIS
Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
VM-spiller får fem karantænedage
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
INTERVIEW
Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
TOPNYHED
Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki
OPTAKT
Marokko – Haiti
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
OPTAKT
Skotland – Brasilien
TOPNYHED
SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar
AVIS
Han vil til Tottenham – koster 688 millioner
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
OPTAKT
Tjekkiet – Mexico
Skylder FC København penge – straffes hårdt
OPTAKT
Tunesien – Holland
MEDIE
Ny bejler til dansk guldfugl
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion
NYHEDER