Fredag kom der en stor nyhed fra Brøndby IF, da klubben meldte ud, at Jacob Rasmussen er udpeget som ny anfører i stedet for Kevin Mensah.
I samme ombæring blev det kommunikeret, at Patrick Pentz er ny viceanfører i stedet for Ohi Omoijuanfo.
Viaplay-ekspert Peter Sørensen kaldte det efterfølgende 'en meget tydelig detronisering' af Daniel Wass, at den tidligere landsholdsspiller hverken er blevet udpeget til anfører eller viceanfører, og efter Brøndbys 2-0-sejr over Sønderjyske søndag aften blev emnet så igen bragt op i Viaplay-studiet.
Her blev Thomas Gravesen spurgt, om han lagde noget i, at Daniel Wass ikke stillede op til interview efter kampen, hvor han blev udskiftet i det 70. minut.
– Ja, det gør jeg. Jeg synes, at begge de gange, hvor vi har set Daniel Wass blive taget ud, har vi set et ansigtsudtryk og en attitude og en Daniel Wass, som er utilfreds. Jeg synes jo, at vi også i kampen kan se sekvenser og momenter, hvor Daniel Wass hænger lidt bagud i øjeblikket. Han kæmper lidt med farten, han kæmper lidt med boldomgangen og hurtigheden i hovedet.
– Kan han være træt? Kan der være nogle ting, som han bøvler lidt med? Og hvis han ikke hilser på træneren, er der så helt et klart et eller andet, som ligger lige under overfladen og bobler? Så for mig ser vi en stjerne her, som kæmper med det lige i øjeblikket, lød svaret fra Thomas Gravesen.
Kenneth Emil Petersen erklærede sig enig og pegede i samme ombæring på, at Daniel Wass har virket lidt frustreret til tider på det seneste.
– Selvfølgelig er det hårdt for Wass ikke at få det anførerbind. Selvfølgelig fylder det hos Daniel Wass. Hvis han sådan helt rationelt sætter sig ned og kigger på det og ser, at han har udløb om et år, hvor han til den tid vil være 36 år, så tror jeg godt, at han kan forstå valget. Men at sige, at det ikke påvirker en, at man ikke bliver en del af den her anførergruppe, det tror jeg ikke på.
– Selvfølgelig gør det det, og jeg synes også godt, man kan se nogle frustrationer hos ham. Hans start på den her sæson har jo været meget op og ned. Der har været rigtigt gode kampe, men der har også været kampe, hvor han ikke har nået det niveau, som man håber i Brøndby, lød det fra Kenneth Emil Petersen.
Med sejren over Sønderjyske ligger Brøndby i øjeblikket på fjerdepladsen i Superligaen.
Den næste kamp for de blå-gule er på udebane mod Silkeborg IF på næste søndag.
LIVE
VM-LIVE: Historiske Messi slår sin anden rekord
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
TOPNYHED
FCK går på rov i Viborg
NYHEDER
Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
TOPNYHED
Benhård kritik: Dansk stjerne er overbetalt
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
FC Københavns talenter gør rent bord
NYHEDER
Forgyldt – det tjener Beckham under VM
Her kan du se Argentina mod Østrig
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
Conrad Harder får argentinsk chef
Her kan du se Norge mod Senegal
MEDIE
Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil
TRANSFER
Lurer på Superliga-stjerne
Historisk Messi rykker forbi Klose
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
Et skridt tættere Englands største stadion
NYHEDER
Regler for at begrænse tidsudtræk indføres i SL
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby henter FC København-talent
TOPNYHED
Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu
OPTAKT
England – Ghana
NYHEDER
– Den største fortrydelse i min FCK-tid er…
TRANSFER
Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris
MEDIE
Storklubber kæmper om danskers underskrift
TRANSFER
FC Midtjylland sælger midtbanespiller
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia
STORT INTERVIEW
Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans
TOPNYHED
Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen
FANKLUBBEN Det har været en elendig sæson
OPTAKT
Frankrig – Irak
OPTAKT