VM

Sælger 100 danske VM-trøjer om dagen

Online fodboldspecialisten Unisport mærker så stor interesse for den danske landsholdstrøje, at de måske må melde udsolgt, inden gruppespillet er færdigt.

Fra sommeren 2004 har Adidas været tøjleverandør for DBU, og derfor er VM i Sydafrika første gang det tyske mærke får A-Landsholdet med til en slutrunde. Det kan ses på salget. Hos Unisport har de allerede solgt flere tusinde danske trøjer over en periode fra starten af maj og frem til nu.

- Vi mærker en kæmpe interesse for landsholdets røde hjemmebanetrøje. Specielt den sidste uges tid har der været rigtig travlt, og som det ser ud lige nu, sælger vi omkring 100 trøjer om dagen. Hvis det fortsætter, må vi melde udsolgt inden gruppespillet er færdigspillet, siger direktør i Unisport A/S, Filip Domagala, til tipsbladet.dk.

Adidas har udsolgt i de populære størrelser som medium og large, og derfor er der ikke mulighed for Unisport og for andre butikker at få flere trøjer hjem, end de forinden har lagt i hovedordre.

- Det gode salg er en kombination af flere ting. Vi hører fra vore kunder, at det betyder meget, at Danmark ikke har været med til en slutrunde siden 2004 – der er VM-feber. Det skaber en naturlig stor interesse for slutrunden, og derved også landsholdstrøjen. Derudover er der næsten altid en positivt afsmittende effekt på salget af trøjer, når landshold såvel som klubber skifter tøjsponsor, og den danske landsholdtrøje er ingen undtagelse, slutter Filip Domagala.

Den danske trøje er Unisports suverænt mest populære trøje. Men blandt de andre VM-nationer er det primært Argentinas og Englands trøje, som der er salg i.