OB-transfers: Det skuffede mig mest

OB-fan Morten Bech Højgaard sætter ord på OB's transfervindue og det, man lykkedes med at hente.



FCN_250x257OB’s transfervindue blev lidt mærkeligt.

Det startede stærkt eller hurtigt ud med Falk, Fiete Arp og Ganaus, så kom der en pause, og vi fik Sander ind, hvorefter der gik en rum tid, og så sluttede det af med Ismahila Ouedraogo og Jona Niemiec.

Det blev altså meget ujævnt med de fedeste kort først – eller i al fald Falk, som den “fedeste” transfer.

Man kan måske så også være kæk og regne Zorniger med i “transfers ind”, og så var starten endnu vildere. Han var for mig den store overraskelse i vinduet.

Jeg synes egentlig, at de spillere, der er kommet ind, har et godt niveau – men det er svært at sige så meget om Ouedraogo og Niemiec – endnu.

Dette er de bedste transfers

Vi har forstærket vores offensiv rigtig fint, og jeg tror vi har gjort et kup med Arp.

Falk og Zorniger kender vi jo og ved, hvad vi får – og ikke mindst Falk er jo ligesom en gammel ven, der vender hjem.

Det som måske skuffede mig mest er, at vi ikke fik en forstærkning mere til holdet, da det virker, som om Zorniger ikke har haft tillid til så mange spillere ud over start 11’eren plus en til to spillere mere.

OB

Vi har nu med Ouedraogo og Niemiec’ ankomst formentlig tre-fire spillere på bænken, som han stoler på. Men med mine lægmandsøjne er jeg bange for, at det hovedsageligt vil være de samme 14 spillere, som spiller alle kampe, og vi derfor stadig vil se trætte spillere.

Overordnet set tror jeg, at det har været transfers efter Zornigers smag – det virker som spillere, der løber solen sort og arbejder stenhårdt.

Selvom jeg ikke tror, vi har flyttet os gevaldigt i Superliga-styrkeforholdet.

Hvad det rækker til er svært at sige, men der skal arbejdes benhårdt, og er vi ikke på 100 procent i alle kampe, så vinder vi ikke.

Skal jeg pege på de to bedste transfers, så kan det kun være Falk og Arp.

Jeg er stadig sikker på, at vi nok skal overleve og få en overlegen og flot ottendeplads.

Morten Bech Højgaard, OB-fan.






LIVE

TransferLIVE: Dansker får sit store skifte

Han bliver IKKE Brøndbys nye cheftræner

TV 2-profiler kunne have forladt skærmen

De vil købe Munashe Garananga i FCK

Klar melding fra Thomas Gravesen

Jonas Wind til danskerklub?

Hold øje med FCK – sker det i denne uge?

Udrensning på vej: Vil sælge seks spillere



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

Kommer med kæmpe Agger-nyhed

Afsløring: Lyngby Boldklub skriver med Hjulmand

I fremskredne forhandlinger med Jens Jønsson 

Færdig i Brøndby: ‘Vi tager stilling i denne uge’



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Vildt skifte på vej: ‘Voldsomt – og klogt lavet!’

‘AC’-forlængelse på plads, men…

– Han har fået et bedre tilbud af Brøndby!

De 2 MÅ være aktuelle for store danske klubber

Værsgo’, AGF: Her er 6 mulige Mortensen-afløsere



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

‘Jeg har ikke en ambition om at spille for FCK’

Alexander Sørloth tæt på storklub – her er lønnen

Medie vurderer: Danskere kan fås til spotpris

Revser Harry Kane: Galskab – tænk dig om!

Ny klub i Danmark? Stor SIF-profil klar på exit

Danske klubber scorer millioner på VM

Stort gyldent håndtryk til Kasper Hjulmand 

Panathinaikos spøger: Dansk stjerne til Neestrup?

Bidstrup hyldes i Frankrigs største sportsavis

Danskerne har stor tiltro til Norge

Ademola Ola-Adebomi kan være på vej til Danmark

Ståle revser Skotland



TOPNYHED

Giver bud på ny Brøndby-træner: I griner, men…

Journalist: Nu byder de på Superliga-stjerne

Transferklar bomber har scoret flest mål i Danmark