FCM-anfører svarer på transferinteresse: Der skal et sindssygt godt tilbud til

Erik Sviatchenko tør ikke love, at han bliver i FC Midtjylland, der lige har kvalificeret sig til Champions League. Men der skal et godt tilbud til at lokke ham væk.



Når hold har succes, bliver der som regel rift om spillerne. Således også i FC Midtjylland, hvor anfører Erik Sviatchenko er en eftertragtet herre. Især Trabszonspor, som vi kunne fortælle på tidspunkt.dk onsdag aften.

FCM har imidlertid kvalificeret sig til Champions League-gruppespillet, hvilket må være noget af et argument for blive. Så hvad tænker Sviatchenko selv? Er han klar til at tage endnu et halvt år og et Champions League-gruppespil med?

– Det ville jeg da gerne, men lige nu handler det ikke om min fremtid men om, at vi er kommet i Champions League. Vi sidder her og har gjort det alle sammen, og det er jeg så sindssygt stolt af. Hvad der sker i fremtiden, det må vi se i de næste dage, siger Sviatchenko.

Læs også:FCM’s iskolde målhelt: Det her er noget, vi kommer til at have med os fo…

Hvad skal der til for at skifte væk?

– Det skal være et sindssygt godt tilbud, siger kaptajnen med et smil.

Tranfervinduet lukker midnat mellem mandag og tirsdag i næste uge, så Trabzonspor eller andre interesserede har godt og vel fire dage til at vriste Sviatchenko fri.

Læs også:Ung indskifter redder Real Madrid fra skuffelse

Lykkes det ikke, kan han se frem til et historisk gruppespil med sin barndomsklub. Så hvilken form for pulje håber han på; de største klubber eller de sportsligt mest overkommelige modstandere?

– For mig er det vigtigste, at vi er kommet dertil. Hvad der sker herfra er lidt mere underordnet. Om det er et kæmpe hold, eller om det bliver mindre hold, det er for mig lige meget, siger Sviatchenko.

– Det er en vild følelse. Det var egentlig ikke noget mål, for det virkede så urealistisk, men her på det sidste har vi virkelig leveret varen, og så kommer der nye mål og drømme op. At vi nu står i det gruppespil er helt surrealistisk, og det er så specialt at komme hertil med den klub, jeg startede i som 14-årig. Det er en fantastisk følelse og stolthed.

Der trækkes lod til Champions League-gruppespillet klokken 17.

Læs også:Klar til Champions League: Awer Mabil håber på storkampe
Læs også:Chefredaktøren: FCM fortjener Champions League efter drama og års knokleri
Læs også:FC Midtjylland er det femte danske hold i Champions League




TransferLIVE: Neymar trækker sig fra transfer




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

Guds hånd-bold sælges for stort millionbeløb

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Norge – Frankrig

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Ecuador – Tyskland

Curaçao – Elfenbenskysten

Tysk VM-stjerne er særligt interessant for PL-hold

I dialog om dansk bomber

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Forbereder bud på 970 mio.

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub