FCM-anfører svarer på transferinteresse: Der skal et sindssygt godt tilbud til

Erik Sviatchenko tør ikke love, at han bliver i FC Midtjylland, der lige har kvalificeret sig til Champions League. Men der skal et godt tilbud til at lokke ham væk.



Når hold har succes, bliver der som regel rift om spillerne. Således også i FC Midtjylland, hvor anfører Erik Sviatchenko er en eftertragtet herre. Især Trabszonspor, som vi kunne fortælle på tidspunkt.dk onsdag aften.

FCM har imidlertid kvalificeret sig til Champions League-gruppespillet, hvilket må være noget af et argument for blive. Så hvad tænker Sviatchenko selv? Er han klar til at tage endnu et halvt år og et Champions League-gruppespil med?

– Det ville jeg da gerne, men lige nu handler det ikke om min fremtid men om, at vi er kommet i Champions League. Vi sidder her og har gjort det alle sammen, og det er jeg så sindssygt stolt af. Hvad der sker i fremtiden, det må vi se i de næste dage, siger Sviatchenko.

Læs også:FCM’s iskolde målhelt: Det her er noget, vi kommer til at have med os fo…

Hvad skal der til for at skifte væk?

– Det skal være et sindssygt godt tilbud, siger kaptajnen med et smil.

Tranfervinduet lukker midnat mellem mandag og tirsdag i næste uge, så Trabzonspor eller andre interesserede har godt og vel fire dage til at vriste Sviatchenko fri.

Læs også:Ung indskifter redder Real Madrid fra skuffelse

Lykkes det ikke, kan han se frem til et historisk gruppespil med sin barndomsklub. Så hvilken form for pulje håber han på; de største klubber eller de sportsligt mest overkommelige modstandere?

– For mig er det vigtigste, at vi er kommet dertil. Hvad der sker herfra er lidt mere underordnet. Om det er et kæmpe hold, eller om det bliver mindre hold, det er for mig lige meget, siger Sviatchenko.

– Det er en vild følelse. Det var egentlig ikke noget mål, for det virkede så urealistisk, men her på det sidste har vi virkelig leveret varen, og så kommer der nye mål og drømme op. At vi nu står i det gruppespil er helt surrealistisk, og det er så specialt at komme hertil med den klub, jeg startede i som 14-årig. Det er en fantastisk følelse og stolthed.

Der trækkes lod til Champions League-gruppespillet klokken 17.

Læs også:Klar til Champions League: Awer Mabil håber på storkampe
Læs også:Chefredaktøren: FCM fortjener Champions League efter drama og års knokleri
Læs også:FC Midtjylland er det femte danske hold i Champions League




TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper




Optakt til mandagens træningskamp mellem Norge og Sverige LIVE

VM-LIVE: Så meget tjener Norge på VM-succes

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Afslører: FCK ringede aldrig

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Forbereder bud på 970 mio.

Ny bejler til dansk guldfugl

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Ecuador – Tyskland

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Curaçao – Elfenbenskysten

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

VM-spiller får fem karantænedage

I dialog om dansk bomber