Thorup erkender: Han er ikke den bedste længere

Kantspilleren tog Superligaen og Europa med storm for et år siden, men de positive takter har nu sendt ham retur til FC København, hvor niveauet er noget svingende.



Tipsbladet i Dortmund.

60 minutter fik Mohamed Daramy på banen mod Dortmund.

Hákon Arnar Haraldsson kom ind i stedet for kantspilleren, som efterlod et svagt indtryk på Signal Iduna Park, hvor FC København indledte deres Champions League-eventyr med en 0-3-lussing til Dortmund.

– Jeg synes ikke rigtigt, at Mo får sat det aftryk offensivt, som vi havde håbet på. Planen var blandt andet for ham at komme bagom og slå indlæg. På det tidspunkt [ved hans udskiftning, red.] synes jeg også, at vi havde problemer med, at de spillede rundt om os, og derfor ændrede vi tingene. Det var både taktisk, og fordi Mo ikke rammer dagen i dag, siger cheftræner Jess Thorup efter kampen til den skrevne presse.

For et år siden sendte FC København Mohamed Daramy afsted til Ajax for et stort millionbeløb, da kantspilleren havde smadret Superligaen i indledningen af sidste sæson. Det kunne Ajax ikke står for, men de er siden blevet slemt skuffet, og nu har de sendt ham retur til FCK på en lejeaftale for resten af sæsonen.

– Han var klart den bedste i Superligaen, da vi sendte ham afsted, og det er klart, at det er han ikke lige nu. Vi skal også erkende, at Mo ikke har spillet igennem en lang periode, så vi skal have ham hjem og have ham i form. Give ham noget tryghed og tro, og så er jeg ikke i tvivl om, at han kommer til at præstere, som da han forlod os sidst.

I glimt har Mohamed Daramy vist prøver på sit talent, men det var bestemt ikke tirsdag aften i Dortmund, hvor han var sløv i optrækket og dårlig på bolden.

– Jeg synes faktisk, at den sidste kamp han spiller, der er venstresiden noget af det bedste jeg har set med ham og Viktor, hvor de gjorde en forskel. Jeg havde håbet og troet på, at han kunne tage et step yderligere internationalt, for han har noget af den erfaring fra hans tid i Ajax. Det niveau rammer han ikke i dag, siger Jess Thorup om Daramy.

Mohamed Daramy har siden sin retur til FCK bidraget med nul mål i seks kampe, hvor han også har været plaget af en skade. FCK har lejet ham frem til sommeren 2023.

Foruden Dortmund er FC København i gruppe med Mancester City og Sevilla. Sidstnævnte møder de i næste uge.





LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Morten Bruun: Sker nok aldrig igen i min levetid!

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Træner i Danmark: Storklub har store danske planer

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Transferbombe på vej

Storroser 18-årig FCK-spiller

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Meldes tæt på storklub

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

De vil have Gaaei – her er prisen

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Sydafrika – Canada

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Markant ændring i Silkeborg

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen