LA Galaxy vinder MLS

LA Galaxy slår New York Red Bulls i finalen af MLS-slutspillet og tager dermed endnu et trofæ i USA.



LA Galaxy er amerikansk mester i fodbold for sjette gang.

Det står klart, efter at holdet lørdag slog New York Red Bulls 2-1 i finalen af slutspillet.

Joseph Paintsil åbnede allerede efter otte minutters spil scoringen for Galaxy, der spillede på hjemmebane i den amerikanske storby Los Angeles.

Gaston Brugman fik plads til at drive bolden fremad på midtbanen, inden han kunne sende en stikbold mellem New York Red Bulls’ to midtstoppere, som Paintsil løb op inde i feltet.

Den ghanesiske angriber afsluttede på første berøring med en inderside, og selv om New York Red Bulls’ målmand fik en hånd på bolden, krøb afslutningen i nettet til 1-0.

Cirka fire minutter senere var det serbiske Dejan Joveljics tur for LA Galaxy.

Den serbiske angriber fik bolden cirka halvvejs oppe af banen og fik stort set uhindret lov til at drible bolden frem på banen.

Ikke før han nåede pletten i modstanderens straffesparksfelt, følte han sig nødsaget til at tage afsked med kuglen, og da han gjorde, var det en noget forkølet afslutning som trillede ind ved målmandens venstre stolpe.

Sean Nealis reducerede til 1-2 for New York Red Bulls efter knap 28 minutter.

Et hjørnespark endte i klumpspil foran LA Galaxys mål, men da bolden kom svævende mod Nealis, lykkedes det amerikaneren at kontrollere den med brystkassen, inden han tordnede en flugter ind ved fjerneste stolpe.

New York Red Bulls fik bedre kontrol over kampen i anden halvleg.

Newyorkerne var tættest på at udligne, da den offensive midtbanespiller Emil Forsberg modtog bolden på kanten af feltet.

Svenskeren tog en berøring, lagde bolden til rette og sendte en afslutning mod den fjerne stolpe. Bolden endte dog med at snitte ydersiden af stolpen, og føringen var altså intakt for LA Galaxy.

Dermed blev det aldrig til et comeback for New York Red Bulls, der stadig har sit første MLS-mesterskab til gode.

Holdet er sammen med FC Dallas og New England Revolution de eneste stiftende MLS-hold, der aldrig har vundet mesterskabet.

LA Galaxy har tidligere vundet turneringen i 2002, 2005, 2011, 2012 og 2014.

/ritzau/





‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv




LIVE

VM-LIVE: Sådan er Norges vej til finalen lige nu

Chokskifte på vej?

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Til lægetjek i Superliga-klub

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

FCK går på rov i Viborg



Fanklubben
" Tipsbladet's fan panel

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

Ustoppelig målmaskine sender Norge videre

West Ham opfordres til at hente dansk bomber



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Stor dansk transfer i fare for kollaps?

Frederiksen renser ud

Lurer på Superliga-stjerne

England – Ghana



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

VM-vækkeuret: Messi skrev historie

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Benhård kritik: Dansk stjerne er overbetalt

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

Panama – Kroatien

Et skridt tættere Englands største stadion



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Fransk sejr over Irak i afbrudt VM-kamp

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

FC Københavns talenter gør rent bord

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Portugal – Usbekistan

Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia