Giftig personlighed: Derfor fik Atlético-stjerne ophævet kontrakten

Diego Costa er færdig i Atlético Madrid for anden gang. Denne gang var årsagen angiveligt, at angriberen ødelagde stemningen i omklædningsrummet.



Atlético Madrid meldte tirsdag ud, uden nærmere forklaring, at Diego Costa har fået ophævet sin kontrakt

Ifølge den spanske journalist Jose Ramon de la Morena er forklaringen, at den tidligere Chelsea-bomber var blevet en giftig karakter i omklædningsrummet, samt at Costa var tæt på at ende i slagsmål med Diego Simeones assistent. 

– Diego Costas situation i klubben var allerede i begyndelsen af sæsonen meget ukomfortabel. Det er ikke noget, der først er sket nu, men situationen var blevet mere og mere anspændt, lyder det ifølge El Transistor fra Morena. 

– Simeone prøvede at hjælpe ham. Luis Suárez kom til, og Simeone roterede Diego Costa og Luis Suárez i de første kampe. Men Diego Costas attitude begyndte at blive mere og mere ugidelig, og han endte med at blive mere end spiller – han blev en giftig personlighed i omklædningsrummet. Og det begyndte at skræmme klubben mere og mere. 

– Klubben forhandlede et exit på plads med ham, og han bad om at få udbetalt hele sin kontrakt, hvis han skulle tage væk. Forholdet til træneren til træning var allerede svært at leve med, og med Nelson Vivas, Simeones assistent, var det endnu værre. Efter hjemrejsen fra San Sebastian (hvor Atlético havde slået Real Sociedad med 2-0), var han tæt på at ende i nævekamp med Nelson Vivas. 

– Diego Costa talte derefter med klubbens sportsdirektør, efter hjemrejsen fra San Sebastian, og sagde her til ham, at han havde et familiært problem, og at han ønskede at tage tilbage til Brasilien, fordi hans familie var taget til Brasilien. Berta (Atlético Madrids sportsdirektør, red.) sagde til Costa, at han kunne tage væk, men at han ikke kunne skifte til en klub i Champions League eller La Liga, medminde han var klar på at betale en klausul på 20 millioner euro (150 millioner kroner, red.). Costa sagde nej. Det hele blev anspændt, og Diego Costa stoppede med at møde op til træning. 

– Diego Costa er væk, og Atlético Madrid er sluppet af med et problem. Men nu mangler de en angriber. 

Diego Costa havde indtil videre blot spillet sammenlagt 204 minutter for Atlético Madrid i denne sæson. Spanieren har således været skadesramt, og derudover har Diego Simeone foretrukket at bruge Luis Suárez og Joao Felix i angrebet. Efter tirsdagens brud med Atlético Madrid har Diego Costa blandt andet været rygtet til Wolverhampton og Juventus





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Storroser 18-årig FCK-spiller

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Transferbombe på vej

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Meldes tæt på storklub

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

De vil have Gaaei – her er prisen

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Sydafrika – Canada

Rangnick: Det mest dramatiske i 40 år

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

De forbereder et bud på Roony Bardghji

FC København jagter Romane Amane

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

FCK-profil med hattrick i målfest

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Supercomputer: Her er VM-finalen

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Markant ændring i Silkeborg

Jordan – Argentina