Bidstrup og Daramy uenige: Klart rødt kort

Mads Bidstrup og Mohamed Daramy var enige om, at der skulle have været faldet et rødt kort i topkampen. De var dog ikke enige om hvilken spiller, som skulle have haft et tidligt bad.



Tænding og høj intensitet var nogle af overskrifterne fra en hæsblæsende topkamp mellem FC København og FC Nordsjælland.

Hjemmeholdet trak det længste strå, da indskiftede Diogo Goncalves ti minutter før tid afgjorde kampen til slutresultatet 2-1. Forud for scoringen var der et hav af dueller og syv gule kort.

Nogle af kampens aktører mente sågar, at de gule kort skulle veksles til røde. Det fortæller Mohamed Daramy til den skrevne presse efter kampen.

– Jeg synes, at han [Mads Bidstrup, red.] skulle have været sendt ud efter en halv time. Sådan er det, og vi har vores dueller undervejs i kampen.

– Mig og Bidstrup er gode venner. Jeg elsker den dreng, men når vi er på banen, så går vi til den, og han skal selvfølgelig også gå til mig. Ingen sparer på noget under kampen. Vi har vores dueller, og det er fedt at kunne spille mod ham.

Mads Bidstrup, 22 år, fik et gult kort midtvejs i første halvleg, men allerede efter få minutter flirtede midtbanedynamoen med en advarsel. Jakob Kehlet undlod dog at hive et gult kort op af lommen efter en holdeforseelse på Daramy.

I det hele taget lænede flere spillere sig op af et rødt kort. Det mente Mads Bidstrup også efter nederlaget til FC København.

– Jeg synes, at de har en enkelt, som også godt kunne give en rød billet.

Er det Haraldsson?

– Ja, det synes jeg. Han har lige fået et gult kort og kommer for sent. Jeg synes, at det er lidt den samme situation, som jeg får gult kort for. Det må dommeren dømme, og det skal ikke tage noget fra præstationen i dag.
GettyImages-1250563661

Hakon Arnar Haraldsson fik efter 35 minutter et gult kort for at stoppe Ernest Nuamah i en kontra. Få øjeblikke senere bankede han ind i Mads Bidstrup, men igen forblev Jakob Kehlets røde kort i baglommen.

FC København kryber med sejren over FC Nordsjælland i den samlede stilling, hvor man nu er to point foran Farum-klubben. Dermed har Johannes Hoff Thorups tropper formøblet et forspring på ni point, som man havde før forårssæsonen begyndte.

Alligevel ryster man ikke på hånden i FC Nordsjælland.

– Jeg ville have været meget bekymret, hvis vi var gået ud i dag og leveret en indsats, som vi ikke kan være tilfredse med. Resultatet er utilfredsstillende, men præstationen er ganske udemærket. Jeg synes, det er en meget lige kamp. Det er selvfølgelig irriterende, at vi ikke lige får prikket den ind til 2-0, og så skal vi kigge på, at vi lukker to mål ind, siger Mads Bidstrup.

I afspilleren ovenfor kan du se situationen, hvor Mads Bidstrup mener, at Hakon Arnar Haraldsson skulle have haft sit andet gule kort.





LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Storroser 18-årig FCK-spiller

Transferbombe på vej

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Meldes tæt på storklub



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

De vil have Gaaei – her er prisen

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

FC København jagter Romane Amane

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Sydafrika – Canada

Markant ændring i Silkeborg



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’