Der bliver ingen værdiaftale på Vestegnen i denne omgang.
Forhandlingerne mellem fanafdelingen, majoritetsejerne og Brøndby IF er nemlig brudt sammen.
Det skriver fanafdelingen i Brøndby på sin hjemmeside torsdag middag.
– Forhandlingerne er helt konkret afbrudt, fordi GFH meget sent i processen har ændret markant ved hele præmissen for vores møder og forhandlinger; de har informeret os om, at de slet ikke ønsker en reel bindende aftale.
– GFH har stillet det som et ultimativt krav, at alt det indhold, som er blevet debatteret og forhandlet de sidste mange måneder, udelukkende bliver lagt ud som et såkaldt ’Statement of Mutual Understanding and Cooperation’.
– Det vil sige, at det blot vil være en erklæring og altså ikke en bindende aftale mellem minimum to parter. Det er en så radikalt ændret præmis, at det er uacceptabelt for os.
– Siden sidste sommer har der været løbende dialog om, at fanscenen skulle indgå en værdiaftale med Brøndby IF og/eller klubbens majoritetsejere ved tilfælde af et salg. Den intention gav GFH klart udtryk for over for os fans, at de delte, og at en aftale var noget, som de ville arbejde for.
– I hele processen har det konsekvent, fra begge sider af bordet, været omtalt som en aftale mellem minimum to parter. Brøndbys bestyrelsesformand har sågar fornylig omtalt det som en ”værdiaftale”. Derfor er vi i Fanafdelingen forbløffede over, at man fra GFH’s side pludselig meddeler, at man udelukkende vil lave et ’statement’.
Jan Bech Andersen lagde ellers hovedet på blokken og sagde, at der ville være en aftale på plads inden søndagens hjemmekamp mod Randers FC.
Sådan gik det ikke, og Jesper Sørensens mandskab blev klædt af med de ydmygende cifre 0-4.
Og nu er udsigterne relativt lange til en værdiaftale på Vestegnen.
Døren er dog ikke smækket endeligt i, når det kommer til en mulig aftale i fremtiden.
– Vi er selvsagt parat til at komme tilbage til forhandlingsbordet, hvis der igen – som det har været grundlaget og forudsætningen hele tiden – er tale om en reel bindende aftale mellem minimum to parter. Det vil være det bedste for klubben og fans, hvis vi kan indgå en gensidig forpligtende aftale.
– Bestyrelsen arbejder allerede ihærdigt på at kunne orientere yderligere om situationen og vil naturligvis orientere vores medlemmer, hvis der sker en ny udvikling.
Amerikanske Global Football Holdings købte aktiemajoriteten i Brøndby IF i oktober sidste år.
LIVE
VM-LIVE: Præsident slagter landstræner
TOPNYHED
Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp
NYHEDER
Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’
TOPNYHED
Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen
MEDIE
De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen
TOPNYHED
Storroser 18-årig FCK-spiller
MEDIE
Transferbombe på vej
MEDIE
Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub
EKSKLUSIVT Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb
TOPNYHED
Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet
TRANSFER
“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”
TOPNYHED
Her er 16.-delsfinalerne til VM
TRANSFER
Meldes tæt på storklub
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
TRANSFER
Monstertransfer: Her er hans kongeløn
Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’
TIPSBLADET SPECIAL
Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine
MEDIE
Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
TOPNYHED
Spår vild Rasmus Højlund-sæson
TOPNYHED
Zlatan Ibrahimovic revser Norge
MEDIE
Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker
MEDIE
De vil have Gaaei – her er prisen
NYHEDER
Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden
TRANSFER
FC København jagter Romane Amane
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri
AVIS
De forbereder et bud på Roony Bardghji
EKSKLUSIVT
Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden
OPTAKT
Sydafrika – Canada
NYHEDER
Markant ændring i Silkeborg
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
NYHEDER
Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”
EKSKLUSIVT
Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’
EKSKLUSIVT
Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’
EKSKLUSIVT