Bombe i Brøndby: Forhandlinger brudt sammen

Forhandlingerne om en værdiaftale i Brøndby IF er brudt sammen.



Der bliver ingen værdiaftale på Vestegnen i denne omgang. 

Forhandlingerne mellem fanafdelingen, majoritetsejerne og Brøndby IF er nemlig brudt sammen. 

Det skriver fanafdelingen i Brøndby på sin hjemmeside torsdag middag. 

– Forhandlingerne er helt konkret afbrudt, fordi GFH meget sent i processen har ændret markant ved hele præmissen for vores møder og forhandlinger; de har informeret os om, at de slet ikke ønsker en reel bindende aftale. 

– GFH har stillet det som et ultimativt krav, at alt det indhold, som er blevet debatteret og forhandlet de sidste mange måneder, udelukkende bliver lagt ud som et såkaldt ’Statement of Mutual Understanding and Cooperation’.

– Det vil sige, at det blot vil være en erklæring og altså ikke en bindende aftale mellem minimum to parter. Det er en så radikalt ændret præmis, at det er uacceptabelt for os.  

– Siden sidste sommer har der været løbende dialog om, at fanscenen skulle indgå en værdiaftale med Brøndby IF og/eller klubbens majoritetsejere ved tilfælde af et salg. Den intention gav GFH klart udtryk for over for os fans, at de delte, og at en aftale var noget, som de ville arbejde for. 

– I hele processen har det konsekvent, fra begge sider af bordet, været omtalt som en aftale mellem minimum to parter. Brøndbys bestyrelsesformand har sågar fornylig omtalt det som en ”værdiaftale”. Derfor er vi i Fanafdelingen forbløffede over, at man fra GFH’s side pludselig meddeler, at man udelukkende vil lave et ’statement’. 

Jan Bech Andersen lagde ellers hovedet på blokken og sagde, at der ville være en aftale på plads inden søndagens hjemmekamp mod Randers FC. 

Sådan gik det ikke, og Jesper Sørensens mandskab blev klædt af med de ydmygende cifre 0-4. 

Og nu er udsigterne relativt lange til en værdiaftale på Vestegnen. 

Døren er dog ikke smækket endeligt i, når det kommer til en mulig aftale i fremtiden. 

– Vi er selvsagt parat til at komme tilbage til forhandlingsbordet, hvis der igen – som det har været grundlaget og forudsætningen hele tiden – er tale om en reel bindende aftale mellem minimum to parter. Det vil være det bedste for klubben og fans, hvis vi kan indgå en gensidig forpligtende aftale. 

– Bestyrelsen arbejder allerede ihærdigt på at kunne orientere yderligere om situationen og vil naturligvis orientere vores medlemmer, hvis der sker en ny udvikling. 

Amerikanske Global Football Holdings købte aktiemajoriteten i Brøndby IF i oktober sidste år. 





LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Storroser 18-årig FCK-spiller

Transferbombe på vej

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Meldes tæt på storklub



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

De vil have Gaaei – her er prisen

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

FC København jagter Romane Amane

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Sydafrika – Canada

Markant ændring i Silkeborg



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’