FCM-keeper: Misset top-6 vil være en katastrofe

FC Midtjylland ligger på det yderste mandat i top-6 efter mandagens nederlag til Brøndby i Superligaen.



– Det vil være en katastrofe at komme i nedrykningsspil. Det er der ingen tvivl om.

Sådan lød det fra FC Midtjylland-målmand Jonas Lössl, efter at midtjyderne mandag blev slået med 0-1 af Brøndby IF i Superligaen.

Med nederlaget falder FCM til rækkens sjetteplads, og det er blot en bedre målscore end AGF, der holder midtjyderne over den livsvigtige streg.

Med blot tre runder tilbage af grundspillet spidser det til, og ifølge FCM-keeper Jonas Lössl er det altafgørende, at midtjyderne kommer med i det fine selskab.

– Vi ser os selv som et tophold i Danmark, og det er de ambitioner, vi har som klub.

– Det vil være en fiasko ikke at komme i top-6, siger Jonas Lössl.

Trods nederlaget mod Brøndby har målmanden dog fortsat stor tro på, at holdet nok skal klare skærene og sikre sig en plads i mesterskabsspillet.

– Vi har tre kampe tilbage, og jeg er overbevist om, at vi nok selv skal afgøre det.

– Vi kan stå om tre kampe og have hentet ni point, og så er alting godt. Jeg ved, at der ligger kvalitet nok inde i vores omklædningsrum. Det er ikke bare til top-6, men det er til at komme med helt i toppen, siger Jonas Lössl.

FC Midtjylland har nu 13 point op til topholdet FC Nordsjælland.

Jonas Lössl måtte lade sig passere af Brøndbys angriber Ohi Omoijuanfo et kvarter inde i anden halvleg, og da midtjyderne ikke selv fik bolden i netmaskerne, måtte holdet se sig slået af Brøndby.

FCM-træner Albert Capellas var skuffet over nederlaget, men han priser sig lykkelig for, at midtjyderne selv kan afgøre sin skæbne.

– Før var de sidste tre kampe vigtige, og nu er de endnu mere vigtige. At ende i top-6 er meget vigtigt for os.

– Det afhænger af os selv og vores egne præstationer, hvilket er en god ting.

– Men efter hver kamp er der færre kampe, og vi skal gøre det rigtig godt de næste kampe for at komme med i top-6.

FC Midtjyllands sidste tre kampe er mod AaB, Lyngby og Silkeborg, hvorefter Superligaen brydes op i et mesterskabsspil og et nedrykningsspil.

/ritzau/





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Storroser 18-årig FCK-spiller

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Transferbombe på vej

Her er 16.-delsfinalerne til VM



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Meldes tæt på storklub



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

De vil have Gaaei – her er prisen

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Sydafrika – Canada

De forbereder et bud på Roony Bardghji

FCK-profil med hattrick i målfest

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Rangnick: Det mest dramatiske i 40 år

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

FC København jagter Romane Amane

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Markant ændring i Silkeborg