Hobro-salgsemne slår fast: Jeg er ikke for stor til 1. division

Den 24-årige kantspiller vil ikke afvise at spille næste sæson i Hobro.



Med både et mål og et rødt kort, der resulterede i stor tumult, var Edgar Babayan i den grad i fokus, da Hobro IK spillede uafgjort mod Lyngby Boldklub og dermed rykkede ud af Superligaen.

Og det kan muligvis have været den armenske landsholdsspillers sidste kamp for den nordjyske fodboldklub. Edgar Babayan har således spillet en flot sæson med fem scoringer og 12 målgivende afleveringer i Superligaen, og med kun et år tilbage af sin kontrakt er han et oplagt salgsemne for Hobro IK.

Selv er han dog ikke afvisende for at tage endnu en sæson i Hobro. 

Læs også:Det lærte vi af Superligaen: En skam de vilde dramaer forsvinder

– Lige nu er det ikke det rigtige tidspunkt at tænke over, hvad der skal ske med mig. Men det er klart, at hvis der kommer en klub, som vil have mig og kan give det, klubben vil have, og som jeg bliver tilfreds med, er der en chance for, at jeg kan smutte. Ellers har jeg stadig et år tilbage, siger han efter mandagens kamp.

– Jeg føler mig hverken for stor eller for god til at spille 1. division. Jeg har været med til at rykke ud med klubben, og så er jeg ikke bedre end det. Så må jeg med ned, hvis det er det, der skal til.

På lang sigt er ambitionerne dog alligevel at spille på et højere niveau. 

Læs også:Hobro-angriber regner med skifte: Tror ikke, jeg skal spille 1. division

– Min ambition er altid at spille på så højt niveau som muligt, men jeg kan ikke stå og sige, at jeg er for god til at spille i Hobro og 1. division. Jeg står ved siden af mine holdkammerater, og vi har været sammen om det her. Hvis der ikke er nogen, der vil have mig og kan blive enige med klubben og mig, skal jeg spille 1. division, siger Babayan og tilføjer:

– Jeg kunne godt tænke mig at prøve i udlandet.

Edgar Babayan kom til Hobro IK fra Randers FC i 2017, og netop kronjyderne har tidligere været meldt interesserede i den 24-årige kantspiller, som har otte landskampe for Armenien på cv’et.

Mens Babayan er åben for at blive i Hobro, kan klubben til gengæld sige farvel til andre offensive profiler. Således skifter Emmanuel Sabbi med sikkerhed til OB, mens Imed Louati ikke regner med at tage med Hobro IK i 1. division. 

Læs også:Hobro-sportschef trods nedrykning: Jeg er pavestolt af spillerne
Læs også:Fattet Peter Sørensen: Vi døde med støvlerne på
Læs også:Video: Her bliver Corlu spyttet i ansigtet




TransferLIVE: Real Madrid-profil løsrevet




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

FC København jagter Romane Amane

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Uruguay – Spanien

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Kap Verde – Saudi-Arabien

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Dembele lavede hattrick mod de norske reserver



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Jordan – Argentina

Her er Tysklands vej til VM-finalen

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Kroatien – Ghana

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Egypten – Iran

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

New Zealand – Belgien



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Neestrup og co. henter stjerne