FCM-anfører: Vi har været de mest kyniske

FC Midtjyllands solide defensiv og effektive angreb har sørget for guld, siger anfører Erik Sviatchenko.



FC Midtjylland kan ånde lettet op og fejre det mesterskab, der længe har set ud til at være inden for rækkevidde, efter at holdet torsdag slog FCK 3-1 i Herning.

Midtjyderne har været Superligaens suveræne tophold i denne sæson, og mesterskabet er et resultat af, at midtjyderne har været mere kyniske, mener anfører Erik Sviatchenko.

– Vi har været afklarede og kyniske. Vi har haft en stærk defensiv og scoret de mål, der skulle til. Vi har haft det held, der skulle til, samtidig med at vi har opsøgt det, siger han.

Det har været særdeles svært at score på FC Midtjylland. Mens det er blevet til 53 mål i modstandernes ende, har FC Midtjylland blot lukket 20 mål ind i 32 kampe.

Læs også:Lykkelig Steinlein: Vi er oppe og bide FCK i hælene

– Det føles dejligt og fortjent. Det er fedt, at vi har cementeret, at vi kan være med, hvad mesterskaber angår. Det er en god fornemmelse, siger Erik Sviatchenko.

Torsdag aften så det en overgang ud til, at guldfesten blev spoleret, da FC København bragte sig foran 1-0 på MCH Arena.

Men tre mål i anden halvleg vendte kampbilledet fuldstændig, og i stedet for at forpurre mesterskabsfesten blev københavnerne sendt hjem med et nederlag på 1-3.

– Vi kom ud til anden halvleg, hvor vi havde aftalt, at vi skulle vinde. Det var det, vi snakkede om i pausen. Det var dejligt at komme ud og lige smadre dem igennem, siger FCM-anføreren.

Læs også:FCM-boss efter ny titel: Alt andet end trofæer er en skuffelse nu

FC Midtjylland har flere gange fremhævet, at det næste store mål er at blive en del af et europæisk gruppespil. I den kommende sæson bliver vejen en anelse kortere, da kvalifikationsrunderne afvikles over én kamp.

– Hvis man efter fire kampe kan stå i et Champions League-gruppespil – det er jo ikke utænkeligt – så vil det være enormt spændende. Men der er lang vej, understreger anføreren.

Men om det i så fald bliver med Sviatchenko, som i denne sæson har været en af holdets store profiler, kan han ikke garantere.

– Det er ikke op til mig, siger han.

/ritzau/

Læs også:Målscorer vil blive i FCM: Jeg vil spille Champions League
Læs også:Dreyer: Den helt rigtige beslutning at skifte til Midtjylland
Læs også:Priske tror på europæisk succes: Vi har spillerne til det




LIVE

TransferLIVE: De jagter Marcus Rashford

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Forbereder bud på 970 mio.

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Dyr stjerne står øverst på Mourinhos ønskeliste

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Lufter vild Ronaldo-teori



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Skylder FC København penge – straffes hårdt

FC Barcelona køber VM-angriber



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Chokskifte på vej?

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Til lægetjek i Superliga-klub

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Deschamps rejser hjem til sin mors begravelse

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Åbner op for sommertransfer

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

Historiske Ronaldo stempler ind i VM med to mål

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

FCK går på rov i Viborg

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

Dovbyk på vej væk? Det forlanger Roma



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv