Sviatchenko om Trabzonspor: De bød tre gange – de var meget ivrige

FC Midtjylland-kaptajn Erik Sviatchenko kom ikke til udlandet i denne omgang, og nu kan han i stedet se frem mod at spille Champions League med FCM i efteråret.



De danske mestre fra FC Midtjylland har også kaptajn Erik Sviatchenko i truppen i efteråret.

Den 29-årige tidligere landsholdsspiller var – som tipsbladet.dk kunne afsløre onsdag – genstand for transferbud fra Trabzonspor, men til syvende og sidst takkede FC Midtjylland nej til bud fra den tyrkiske klub. Tyrkerne hentede mandag en anden central forsvarsspiller.

Læs også:Avis: OB er tæt på FC Midtjyllands Ayo Simon Okosun

Sviatchenko fortæller i et interview med Dossier om sin oplevelse med buddene fra Trabzonspor.

– Det har været snakke og bud frem og tilbage den sidste måned-halvanden. Det har været uafbrudt. Det har været hektisk, men det gode ved at være i den alder i forhold til rutine er, at man har prøvet de her forløb så mange gange i karrieren, at det ikke spiller ind på ens præstationer. Det ville det have gjort før i tiden, da jeg var yngre. På den måde har det ikke haft en effekt den her gang, og det var dejligt, for vi har trods alt spillet nogle vigtige kampe, hvor man virkelig skulle have clearet sit hoved og ikke have tanker på alle mulige andre ting end at præstere, siger Erik Sviatchenko til Dossier og fortæller:

Læs også:Skal have spilletid: AGF udlejer ung kantspiller til 1. divisionsklub

– Men det har været tæt på, og der har været tre bud, så de har været ivrige. Men Midtjylland har valgt at sige, at det ikke var godt nok, og med Champions League i vente og med udsigt til noget andet på sigt, var det en okay deal, vi sagde nej til, selv om økonomien i sig selv, det ved man, når man snakker Tyrkiet – det kan Lars Olsen sikkert også snakke mere om – er nogle store summer. Men det er okay. Jeg er fuldt committed som ulveanfører i Midtjylland. Jeg glæder mig bare til de næste par kampe og især i Champions League.

Erik Sviatchenko vendte tilbage til FC Midtjylland i januar 2018 på en lejeaftale, og den blev om sommeren vekslet til en permanent aftale. 

Midtstopperen har fortsat et par år igen af sin aftale med FC Midtjylland. 

Læs også:FC Midtjylland-sportschef gør status på transfersituationen
Læs også:FC Midtjylland-kant skal ingen vegne: Hvorfor skulle jeg skifte?
Læs også:Rygtet til Spanien: Sory Kaba afviser at være tæt på FCM-exit




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

De er enige med Mathias Jensen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Forbereder bud på 970 mio.

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Chokskifte på vej?

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Tunesien – Holland

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Schweiz – Canada

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

FC Barcelona køber VM-angriber

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Bosnien-Hercegovina – Qatar

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Ecuador – Tyskland

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

FC Midtjylland forlænger med stort talent



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Åbner op for sommertransfer