Sviatchenko om Trabzonspor: De bød tre gange – de var meget ivrige

FC Midtjylland-kaptajn Erik Sviatchenko kom ikke til udlandet i denne omgang, og nu kan han i stedet se frem mod at spille Champions League med FCM i efteråret.



De danske mestre fra FC Midtjylland har også kaptajn Erik Sviatchenko i truppen i efteråret.

Den 29-årige tidligere landsholdsspiller var – som tipsbladet.dk kunne afsløre onsdag – genstand for transferbud fra Trabzonspor, men til syvende og sidst takkede FC Midtjylland nej til bud fra den tyrkiske klub. Tyrkerne hentede mandag en anden central forsvarsspiller.

Læs også:Avis: OB er tæt på FC Midtjyllands Ayo Simon Okosun

Sviatchenko fortæller i et interview med Dossier om sin oplevelse med buddene fra Trabzonspor.

– Det har været snakke og bud frem og tilbage den sidste måned-halvanden. Det har været uafbrudt. Det har været hektisk, men det gode ved at være i den alder i forhold til rutine er, at man har prøvet de her forløb så mange gange i karrieren, at det ikke spiller ind på ens præstationer. Det ville det have gjort før i tiden, da jeg var yngre. På den måde har det ikke haft en effekt den her gang, og det var dejligt, for vi har trods alt spillet nogle vigtige kampe, hvor man virkelig skulle have clearet sit hoved og ikke have tanker på alle mulige andre ting end at præstere, siger Erik Sviatchenko til Dossier og fortæller:

Læs også:Skal have spilletid: AGF udlejer ung kantspiller til 1. divisionsklub

– Men det har været tæt på, og der har været tre bud, så de har været ivrige. Men Midtjylland har valgt at sige, at det ikke var godt nok, og med Champions League i vente og med udsigt til noget andet på sigt, var det en okay deal, vi sagde nej til, selv om økonomien i sig selv, det ved man, når man snakker Tyrkiet – det kan Lars Olsen sikkert også snakke mere om – er nogle store summer. Men det er okay. Jeg er fuldt committed som ulveanfører i Midtjylland. Jeg glæder mig bare til de næste par kampe og især i Champions League.

Erik Sviatchenko vendte tilbage til FC Midtjylland i januar 2018 på en lejeaftale, og den blev om sommeren vekslet til en permanent aftale. 

Midtstopperen har fortsat et par år igen af sin aftale med FC Midtjylland. 

Læs også:FC Midtjylland-sportschef gør status på transfersituationen
Læs også:FC Midtjylland-kant skal ingen vegne: Hvorfor skulle jeg skifte?
Læs også:Rygtet til Spanien: Sory Kaba afviser at være tæt på FCM-exit




TransferLIVE: Brøndby henter stort talent




Optakt til VM-kampen mellem Panama og Kroatien LIVE

VM-LIVE: Stor mystik om dansk træner

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Her er Tysklands vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

AaB dæmper superligaforventninger

Kroatien – Ghana

Norge – Frankrig

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

Afslører danskers pris – så meget vil OB få



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Afslører: FCK ringede aldrig

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Supercomputer: Her er VM-finalen

De er enige med Mathias Jensen

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Uruguay – Spanien

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?