Sviatchenko om Trabzonspor: De bød tre gange – de var meget ivrige

FC Midtjylland-kaptajn Erik Sviatchenko kom ikke til udlandet i denne omgang, og nu kan han i stedet se frem mod at spille Champions League med FCM i efteråret.



De danske mestre fra FC Midtjylland har også kaptajn Erik Sviatchenko i truppen i efteråret.

Den 29-årige tidligere landsholdsspiller var – som tipsbladet.dk kunne afsløre onsdag – genstand for transferbud fra Trabzonspor, men til syvende og sidst takkede FC Midtjylland nej til bud fra den tyrkiske klub. Tyrkerne hentede mandag en anden central forsvarsspiller.

Læs også:Avis: OB er tæt på FC Midtjyllands Ayo Simon Okosun

Sviatchenko fortæller i et interview med Dossier om sin oplevelse med buddene fra Trabzonspor.

– Det har været snakke og bud frem og tilbage den sidste måned-halvanden. Det har været uafbrudt. Det har været hektisk, men det gode ved at være i den alder i forhold til rutine er, at man har prøvet de her forløb så mange gange i karrieren, at det ikke spiller ind på ens præstationer. Det ville det have gjort før i tiden, da jeg var yngre. På den måde har det ikke haft en effekt den her gang, og det var dejligt, for vi har trods alt spillet nogle vigtige kampe, hvor man virkelig skulle have clearet sit hoved og ikke have tanker på alle mulige andre ting end at præstere, siger Erik Sviatchenko til Dossier og fortæller:

Læs også:Skal have spilletid: AGF udlejer ung kantspiller til 1. divisionsklub

– Men det har været tæt på, og der har været tre bud, så de har været ivrige. Men Midtjylland har valgt at sige, at det ikke var godt nok, og med Champions League i vente og med udsigt til noget andet på sigt, var det en okay deal, vi sagde nej til, selv om økonomien i sig selv, det ved man, når man snakker Tyrkiet – det kan Lars Olsen sikkert også snakke mere om – er nogle store summer. Men det er okay. Jeg er fuldt committed som ulveanfører i Midtjylland. Jeg glæder mig bare til de næste par kampe og især i Champions League.

Erik Sviatchenko vendte tilbage til FC Midtjylland i januar 2018 på en lejeaftale, og den blev om sommeren vekslet til en permanent aftale. 

Midtstopperen har fortsat et par år igen af sin aftale med FC Midtjylland. 

Læs også:FC Midtjylland-sportschef gør status på transfersituationen
Læs også:FC Midtjylland-kant skal ingen vegne: Hvorfor skulle jeg skifte?
Læs også:Rygtet til Spanien: Sory Kaba afviser at være tæt på FCM-exit




LIVE

VM-LIVE: Tuchel med mange ændringer

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Meldes tæt på storklub

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Transferbombe på vej

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Spår vild Rasmus Højlund-sæson



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

På vej til storklub?

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

De vil have Gaaei – her er prisen

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Uafgjort kan forsone historiske VM-fjender

Graulund chokeret: Ingen havde set det komme



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Colombia – Portugal

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

FCK-profil med hattrick i målfest



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

VM-vækkeuret: Han tabte småkagerne

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Markant ændring i Silkeborg

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’