Sviatchenko om Trabzonspor: De bød tre gange – de var meget ivrige

FC Midtjylland-kaptajn Erik Sviatchenko kom ikke til udlandet i denne omgang, og nu kan han i stedet se frem mod at spille Champions League med FCM i efteråret.



De danske mestre fra FC Midtjylland har også kaptajn Erik Sviatchenko i truppen i efteråret.

Den 29-årige tidligere landsholdsspiller var – som tipsbladet.dk kunne afsløre onsdag – genstand for transferbud fra Trabzonspor, men til syvende og sidst takkede FC Midtjylland nej til bud fra den tyrkiske klub. Tyrkerne hentede mandag en anden central forsvarsspiller.

Læs også:Avis: OB er tæt på FC Midtjyllands Ayo Simon Okosun

Sviatchenko fortæller i et interview med Dossier om sin oplevelse med buddene fra Trabzonspor.

– Det har været snakke og bud frem og tilbage den sidste måned-halvanden. Det har været uafbrudt. Det har været hektisk, men det gode ved at være i den alder i forhold til rutine er, at man har prøvet de her forløb så mange gange i karrieren, at det ikke spiller ind på ens præstationer. Det ville det have gjort før i tiden, da jeg var yngre. På den måde har det ikke haft en effekt den her gang, og det var dejligt, for vi har trods alt spillet nogle vigtige kampe, hvor man virkelig skulle have clearet sit hoved og ikke have tanker på alle mulige andre ting end at præstere, siger Erik Sviatchenko til Dossier og fortæller:

Læs også:Skal have spilletid: AGF udlejer ung kantspiller til 1. divisionsklub

– Men det har været tæt på, og der har været tre bud, så de har været ivrige. Men Midtjylland har valgt at sige, at det ikke var godt nok, og med Champions League i vente og med udsigt til noget andet på sigt, var det en okay deal, vi sagde nej til, selv om økonomien i sig selv, det ved man, når man snakker Tyrkiet – det kan Lars Olsen sikkert også snakke mere om – er nogle store summer. Men det er okay. Jeg er fuldt committed som ulveanfører i Midtjylland. Jeg glæder mig bare til de næste par kampe og især i Champions League.

Erik Sviatchenko vendte tilbage til FC Midtjylland i januar 2018 på en lejeaftale, og den blev om sommeren vekslet til en permanent aftale. 

Midtstopperen har fortsat et par år igen af sin aftale med FC Midtjylland. 

Læs også:FC Midtjylland-sportschef gør status på transfersituationen
Læs også:FC Midtjylland-kant skal ingen vegne: Hvorfor skulle jeg skifte?
Læs også:Rygtet til Spanien: Sory Kaba afviser at være tæt på FCM-exit




LIVE

TransferLIVE: Liverpool afviser bud

Derfor trækker stor dansk transfer ud

Næsten halvdelen af Portugal så VM-kamp

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Tidl. FCK-talent på blokken i store tyske klubber



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Stor dansk transfer på vej – udeblev fra træning



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Sunderland jagter dansk guldfugl

Melder dansk stortalent transferklar

Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’

I dialog med Steve Cooper

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links

Rygte: Topklub i dialog med Hatzidiakos

Argentina – Østrig

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

Brøndby bekræfter: Arbejder på transfer

FC Midtjylland sælger midtbanespiller

Afsløring: Halmstads vil have dansk Arsenal-keeper

Lurer på to Midtjylland-spillere: ‘Vi står klar’

Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn

Sender opfordring til Superliga-træner

Jens Stage-skifte i fare

Norge – Senegal



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Alexander Lind i kæmpe hyldest

Nådesløs Schmeichel slagter Sverige