Kære FCK-ejere: Brug 100 mio. eller sælg klubben!

FC København er danske mestre efter en middelmådig sæson, man sluttede fornuftigt. Nu skal FCK's ejere investere i truppen for at komme i CL og langsigtet i klubben, ellers skal man sælge.



Efter en svær sæson og et udfordrende forår med møgsager er FC København dansk mester.

Det er, med en snæver margin, fortjent, fordi man var en lille anelse bedre end FC Midtjylland over 10 måneder.

Eller rettere: Man havde lidt kortere og færre dårlige perioder end FC Midtjylland, og derfor fik man lige nøjagtig flere point.

Flere FCK-spørgsmål end svar

Måske havde nogen her forventet en FCK-hyldest.

Teksten om, at nu er københavnerne tilbage og dominerer ligaen, og at FCM nu er sat skakmat.

At det her er et dominerende FCK-hold, der har lagt skinnerne til de kommende år og kommer til at dominere Superligaen.

Læs: Her er FC Københavns vej i Champions League.

I så fald skal man gense sæsonen og huske på, hvad situationen reelt er (jeg skrevet gjort nøjagtigt det samme, hvis FCM havde leveret overraskelsen, de har heller ikke fået nok ud af mulighederne og ressourcerne).

FCK var ti minutter fra at tabe til FCM i Parken – så havde guldet sandsynligvis været FCM’s.

Og på de store linjer er der stadig flere spørgsmål end svar.

Bør FC København købe løs denne sommer?

  • Ja
  • Nej
  • Ja
  • Nej

0 Votes

Der er så småt gang i snakken om et nyt træningsanlæg, der sandsynligvis bliver bygget på 10’eren på Frederiksberg.

Men Parkens fremtid er usikker, og truppen har en masse uafklarede spørgsmål.

Det handler først og fremmest om at få flere kvalitetsspillere ind, hvis I spørger mig.

Og det ikke bare bør men skal man simpelthen række ud efter lige nu.

FC København har stadig en fantastisk seedning i Champions League, men ærligt: Kunne det her FCK-hold komme i Champions League, endsige hente en del point, som må være ambitionen?

Det er det, ejerne skal række ud efter her og nu ved at give Sune Smith Nielsen midlerne og tiltroen.

Artiklen fortsætter efter billedet…

Vi taler ikke et vanvids-budget, slet ikke.

Men tre kvalitetsspillere, ikke mindst i forsvaret og så den ekstra, helt igennem fantastiske angriber på internationalt niveau, burde sportsdirektøren og Neestrup altså få.

Det handler om at have sportslige ambitioner, men det er også simpel, ansvarlig forretningsførelse.

FCK skal holde fast i den flotte UEFA-koefficient, som man altså ikke høstede vildt og voldsomt til i den sæson, vi nu forlader.

Den koefficient er vanvittigt mange penge værd for ejerne, den dag de sælger klubben.

Derfor er det slet ikke overdrevet eller uansvarligt at bruge 100 millioner kroner i transfers eller yderligere et par kongelønninger for at optimere chancerne for at komme i CL.

Ellers er det tid til at sælge

FC Københavns plads i Europa er i den grad under pres.

Så det her med at investere i truppen lige nu og i rammerne er ikke en luksus men en nødvendighed.

Man kan ikke spare sig til det eller være mådeholden og relativt tabe konkurrenceevne for hvert år og forvente at holde fast.

Derfor er det lige nu, der skal ske noget.

Ellers er tiden inde til at sælge klubben.

Der cirkler igen og igen udenlandske opkøbere, og forudsat, man finder de rigtige, vil det for FCK være bedre at blive solgt end fortsætte som hidtil.

Mesterskabet vil være en perfekt anledning til at få en optimal pris.

Så det er egentlig bare at sætte i gang, hvis man ikke mener, den sportslige afdeling og rammerne er værd at investere i.

Ja jeg vil strække mig dertil, at man skylder fodboldafdelingen det.

At jeg kalder sæsonen jævn er ikke ensbetydende med, folk ikke har knoklet røven ud af bukserne for at vinde DM efter massive udskiftninger sidste sommer.

Det bør man belønne på den ene eller anden måde.







LIVE

TransferLIVE: Forhandlingerne med Brøndby startet

På vej væk fra FCK? ‘Sker forhåbentlig i juni’

Værsgo’, AGF: Her er 6 mulige Mortensen-afløsere

Fifa i VM-kovending: Nu bliver det tilladt

De jagter Henrik Meister

Lukas Hradeckys nye klub? Ville være fandens sjovt

Stempler Nørgaard som færdig: Ikke en cheerleader!

Dansk stjerne: Derfor smuttede jeg fra FCK



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

Solgte ham i sidste uge – nu er han købt tilbage

Kent Nielsen til landsholdet? ‘Jeg kan sige, at..’

Stjernetræner til Brøndby? ‘Vil være spektakulært’

Stadionarbejdere truer med strejke kort inden VM



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afslører dansk toptræners millionløn

Arsenal-dansker vender hjem

Afslører: Dolberg sat til salg

Tysk VM-chok

Monsterbud på vej



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Fem bud – de kan erstatte Kent Nielsen

Afsløring: Hobro henter historisk AaB-talent

Melder ud om fremtiden efter nedrykning

Morten Hjulmand roser Brøndbys træneremne

Hermansen: ‘Har ikke været i dialog, så…’

– Det kan Riemer simpelthen ikke overleve

Millionindkøb vender tilbage til FC Midtjylland

Fuldstændigt uforstående: ‘Det er helt sort snak’

Tottenham henter Liverpool-profil

Frank med opsigtsvækkende nyt om fremtiden

West Ham-ejer trækker sig: ‘Alvorlige anklager’

Superliga-profil i selskab med Valverde og Arteta



TOPNYHED

Giver bud på ny Brøndby-træner: I griner, men…

Nye VM-regler: Nu giver det direkte rødt kort

Afsløring: Emil Holten får to år i Hansa Rostock