Esbjerg besejrede Helsingør efter kæmpe brøler

Esbjerg vandt fredag aften 2-1 hjemme over FC Helsingør.



FC Helsingør har fået en forrygende start på sæsonen, og oprykkerne var ubesejrede, inden man fredag aften gik på banen på Blue Water Arena.

Men også modstanderen fra Esbjerg var også kommet fornuftigt fra land, og det var hjemmeholdet, der noterede sig for den første scoring 18 minutter inde i opgøret.

Rodolph Austin sendte først et farligt hovedstød mod mål efter et hjørnespark fra Jakob Ankersen, og returbolden var Joni Kauko først over. Finnen fik ikke helt kontrol over bolden, men han formåede at prikke til den foran Daniel Norouzi, der gik ind i duellen med voldsom kraft.

Han fik derfor nedlagt Kauko i feltet, og så fik Yuri Yakovenko mulighed for at score fra ellevemeterpletten. Det gjorde han sikkert, og så førte Esbjerg med 1-0.

Læs også:Tidligere Superliga-målmand er havnet i Arsenal: Han er en drøm for en træner

Blot få minutter senere blev det også 2-0 til hjemmeholdet efter en kæmpe fejl fra Brandon Onkony.

Forsvarsspilleren havde løbet Patrick Egelund op og skulle blot spille en simpel aflevering tilbage til Kevin Stuhr Ellegaard, men på forunderlig vis fik han sendt den forbi målmanden, så den trillede hele vejen over målstregen.

2-0 var også stillingen ved pausen.

Også fra anden halvlegs start var Esbjerg bedst, og vestjyderne noterede sig i de første minutter efter pausen for et par halve chancer. Alligevel blev det FC Helsingør, der skulle lave kampens tredje scoring.

Læs også:Superliga-nedrykker efter forstærkning: Har stadig behov for at tilføre flere

Frederik Bay slog efter 57 minutter et indlæg mod bagstolpen fra venstre, og her stod Jeppe Kjær fuldstændig udækket. Derfor kunne den ellers lille angriber heade kuglen i kassen.

Efter 64 minutter blev gæsternes Brandon Onkony udvist, da han fik nedlagt indskiftede Andri Runar Bjarnason på kanten af Helsingør-feltet.

Det gav Esbjerg favorable muligheder for at holde føringen indtil slutfløjt, og det var netop, hvad man gjorde. Det betyder, at begge mandskaber nu står noteret for ni point efter fire kampe.

Andetsteds vandt Hobro 2-1 over Hvidovre, mens Vendsyssel hjemme besejrede Kolding med 1-0.

Læs også:Leder: Hvad vil en rigmand med en fodboldklub i Haderslev?
Læs også:Optakt: FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub
Læs også:Tidligere Esbjerg-spiller er blevet ramt af coronavirus




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

De er enige med Mathias Jensen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Forbereder bud på 970 mio.

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Tunesien – Holland



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Chokskifte på vej?

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Schweiz – Canada



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Skotland – Brasilien

FC Barcelona køber VM-angriber

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Marokko – Haiti

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Ny bejler til dansk guldfugl

Bosnien-Hercegovina – Qatar

Ecuador – Tyskland



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

FC Midtjylland forlænger med stort talent