NordicBets navnesponsorat i 1. division suspenderes: Det er uhørt

Divisionsforeningen og NordicBet suspenderer navnesponsoratet i 1. division midlertidigt.



I mere end tre år har den næstbedste danske fodboldrække heddet NordicBet Ligaen, men det stopper nu – i hvert fald midlertidigt.

Divisionsforeningen oplyser i en pressemeddelelse, at navnesponsoratet suspenderes.

Det sker som følge af politikernes opgør mod kviklån, og forbrugerombudsmanden har meddelt i en forhåndsudtalelse, at NordicBets logo på kampbolde og lignende kan bringe banker, der vil sponsorere klubber eller reklamere på stadion, i problemer. Det skriver Divisionsforeningen i pressemeddelelsen. 

Læs også:Efter et års skadeshelvede: Silkeborg-spiller er rejst hjem for at genoptræne

I Divisionsforeningen er man ikke glad for forbrugerombudsmandens forhåndsudtalelse. 

– Divisionsforeningen er ikke enig i mange af elementerne i den forhåndsudtalelse, vi har fået fra forbrugerombudsmanden, men juridiske kampe og uklarhed for de virksomheder, der ønsker at støtte idrætten, er ikke noget, vi ønsker. Derfor må vi suspendere vores ellers fremragende partnerskab med NordicBet, indtil Erhvervsministeren får ryddet op. Vi appellerer til, at politikerne, der har vedtaget lovgivningen, gør sig umage hurtigt.

– Det er uhørt, at man vedtager lovgivning, der skader idrætten, uden at høre idrættens organisationer. Nu skal banker forholde sig til, at de har ret til at støtte idrætten, hvis de er på side 2 og spiludbyderen på side 8 i klubbladet, samtidigt med at hele retten til at drive bank kommer i fare, hvis der spilles fodbold med en bold med spiludbyder logo på – og man skulle have vovet sig til at eksponere bankens logo på stadion.

Læs også:Alt om Lyngby Boldklub: Halvdelen af målene skal erstattes

– Foreløbig må vi takke NordicBet for den store forståelse, de har udvist for den ærgerlige situation og håbe, der igen snart bliver et relevant rum til, at spiludbydere også kan bidrage direkte til den sport, der er en forudsætning for deres virke, siger Claus Thomsen ifølge pressemeddelelsen. 

NordicBet Ligaen vil i stedet hedde 1. Divison fra torsdag, hvor den nye sæson sparkes i gang. 

Læs også:Optakt: SønderjyskE – FC Midtjylland
Læs også:Optakt: Lyngby Boldklub – AaB
Læs også:Officielt: Silkeborg køber Wessam Abou Ali i AaB




De er enige med Mathias Jensen




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Forbereder bud på 970 mio.

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

– Derfor fyrer vi Thomasberg

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

VM i tal: Så vildt har det været

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

FC Midtjylland forlænger med stort talent

Ny bejler til dansk guldfugl

Skotland – Brasilien

Skylder FC København penge – straffes hårdt

FC Barcelona køber VM-angriber

Lufter vild Ronaldo-teori

Chokskifte på vej?

Curaçao – Elfenbenskysten

Schweiz – Canada

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Til lægetjek i Superliga-klub

Marokko – Haiti