NordicBets navnesponsorat i 1. division suspenderes: Det er uhørt

Divisionsforeningen og NordicBet suspenderer navnesponsoratet i 1. division midlertidigt.



I mere end tre år har den næstbedste danske fodboldrække heddet NordicBet Ligaen, men det stopper nu – i hvert fald midlertidigt.

Divisionsforeningen oplyser i en pressemeddelelse, at navnesponsoratet suspenderes.

Det sker som følge af politikernes opgør mod kviklån, og forbrugerombudsmanden har meddelt i en forhåndsudtalelse, at NordicBets logo på kampbolde og lignende kan bringe banker, der vil sponsorere klubber eller reklamere på stadion, i problemer. Det skriver Divisionsforeningen i pressemeddelelsen. 

Læs også:Efter et års skadeshelvede: Silkeborg-spiller er rejst hjem for at genoptræne

I Divisionsforeningen er man ikke glad for forbrugerombudsmandens forhåndsudtalelse. 

– Divisionsforeningen er ikke enig i mange af elementerne i den forhåndsudtalelse, vi har fået fra forbrugerombudsmanden, men juridiske kampe og uklarhed for de virksomheder, der ønsker at støtte idrætten, er ikke noget, vi ønsker. Derfor må vi suspendere vores ellers fremragende partnerskab med NordicBet, indtil Erhvervsministeren får ryddet op. Vi appellerer til, at politikerne, der har vedtaget lovgivningen, gør sig umage hurtigt.

– Det er uhørt, at man vedtager lovgivning, der skader idrætten, uden at høre idrættens organisationer. Nu skal banker forholde sig til, at de har ret til at støtte idrætten, hvis de er på side 2 og spiludbyderen på side 8 i klubbladet, samtidigt med at hele retten til at drive bank kommer i fare, hvis der spilles fodbold med en bold med spiludbyder logo på – og man skulle have vovet sig til at eksponere bankens logo på stadion.

Læs også:Alt om Lyngby Boldklub: Halvdelen af målene skal erstattes

– Foreløbig må vi takke NordicBet for den store forståelse, de har udvist for den ærgerlige situation og håbe, der igen snart bliver et relevant rum til, at spiludbydere også kan bidrage direkte til den sport, der er en forudsætning for deres virke, siger Claus Thomsen ifølge pressemeddelelsen. 

NordicBet Ligaen vil i stedet hedde 1. Divison fra torsdag, hvor den nye sæson sparkes i gang. 

Læs også:Optakt: SønderjyskE – FC Midtjylland
Læs også:Optakt: Lyngby Boldklub – AaB
Læs også:Officielt: Silkeborg køber Wessam Abou Ali i AaB




LIVE

TransferLIVE: FCM henter Olashile Musa Lawal

Østrig – Jordan

Kap Verde-helt: Drømmen gik i opfyldelse

– Jeg er dum

Afsløring: Superliga-klub tæt på FCK-lejesvend

Denne klub drømmer om Højbjerg

Kæmpe dansk transfer beskrives som ‘done deal’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bayern München tilbyder ‘megaløn’ til superstjerne

Kendis dropper landsholdet efter Riemer-kontrovers

Revser stjerne: ‘Han er rigtig, rigtig dårlig’ 

Rekordstort bud på Thomas Jørgensen

‘Helt sikkert’: Jesper Lindstrøm færdig



TIPSBLADET SPECIAL

Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser

Afsløring: Vålerenga sælger Elias Sørensen

FC Midtjylland henter assistent i Superliga-klub

Nelsson kan købes til spotpris – klubber står i kø

– Jeg er dybt chokeret og forundret

Alt vendt på hovedet for Werge: Rykker på hotel



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

VM-chok: Krisemøde – kan fyres efter én kamp

AGF køber ham

Idømt otte et halvt års fængsel for overgreb

Afsløring: FC Midtjylland styrker trænerteamet

Chok for FC København-kending: ‘Jeg føler med ham’

Bombe: Real Madrid henter stjerne – her er prisen

Tunesien fyrer landstræner efter svensk VM-lussing

– Måske er det fordi jeg ikke er dansk

Kæmpe VM-sensation: Spanien storskuffer

Denne Superliga-klub lurer på Kalipha Jawla

‘Endelig’: Kæmpe medie hylder VM-dansker

Belgien – Egypten



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Afsløring: Morten Karlsen er ny U19-landstræner

Afsløring: Panathinaikos forhandler om ‘VK’