NordicBets navnesponsorat i 1. division suspenderes: Det er uhørt

Divisionsforeningen og NordicBet suspenderer navnesponsoratet i 1. division midlertidigt.



I mere end tre år har den næstbedste danske fodboldrække heddet NordicBet Ligaen, men det stopper nu – i hvert fald midlertidigt.

Divisionsforeningen oplyser i en pressemeddelelse, at navnesponsoratet suspenderes.

Det sker som følge af politikernes opgør mod kviklån, og forbrugerombudsmanden har meddelt i en forhåndsudtalelse, at NordicBets logo på kampbolde og lignende kan bringe banker, der vil sponsorere klubber eller reklamere på stadion, i problemer. Det skriver Divisionsforeningen i pressemeddelelsen. 

Læs også:Efter et års skadeshelvede: Silkeborg-spiller er rejst hjem for at genoptræne

I Divisionsforeningen er man ikke glad for forbrugerombudsmandens forhåndsudtalelse. 

– Divisionsforeningen er ikke enig i mange af elementerne i den forhåndsudtalelse, vi har fået fra forbrugerombudsmanden, men juridiske kampe og uklarhed for de virksomheder, der ønsker at støtte idrætten, er ikke noget, vi ønsker. Derfor må vi suspendere vores ellers fremragende partnerskab med NordicBet, indtil Erhvervsministeren får ryddet op. Vi appellerer til, at politikerne, der har vedtaget lovgivningen, gør sig umage hurtigt.

– Det er uhørt, at man vedtager lovgivning, der skader idrætten, uden at høre idrættens organisationer. Nu skal banker forholde sig til, at de har ret til at støtte idrætten, hvis de er på side 2 og spiludbyderen på side 8 i klubbladet, samtidigt med at hele retten til at drive bank kommer i fare, hvis der spilles fodbold med en bold med spiludbyder logo på – og man skulle have vovet sig til at eksponere bankens logo på stadion.

Læs også:Alt om Lyngby Boldklub: Halvdelen af målene skal erstattes

– Foreløbig må vi takke NordicBet for den store forståelse, de har udvist for den ærgerlige situation og håbe, der igen snart bliver et relevant rum til, at spiludbydere også kan bidrage direkte til den sport, der er en forudsætning for deres virke, siger Claus Thomsen ifølge pressemeddelelsen. 

NordicBet Ligaen vil i stedet hedde 1. Divison fra torsdag, hvor den nye sæson sparkes i gang. 

Læs også:Optakt: SønderjyskE – FC Midtjylland
Læs også:Optakt: Lyngby Boldklub – AaB
Læs også:Officielt: Silkeborg køber Wessam Abou Ali i AaB




LIVE

VM-LIVE: Slagter Fifa – ‘en katastrofe’

De vil have Gaaei – her er prisen

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Markant ændring i Silkeborg



MEDIE

De er enige med Mathias Jensen

Casper Højer er færdig i tyrkisk klub

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Ståle i raserianfald: Han var ekstra “sur”

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Uafgjort kan forsone historiske VM-fjender

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Dansk klub henter Jonathan Hutters

Stefan Gartenmann testes i ny klub

Dansker skifter til tysk traditionsklub

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

Schmeichel ellevild: Det er fodboldens essens

FC København jagter Romane Amane

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Sydafrika – Canada

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

Kontroversiel VM-udskiftning – her er forklaringen

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer