Video : Tipsbladet
Champions League

Dansk Milan-chef: Kunne sælge 300.000 billetter

Interessen har været voldsom for opgøret mellem Milan og Inter i Champions League.

Milan og Inters kamp onsdag aften var noget, der fik tælleapparaterne til at komme på overarbejde på San Siro, da der ikke var en eneste billet tilbage at købe. Efterspørgslen til kampen har da også været helt i top, oplyser Milans danske salgs- og marketingschef Casper Stylsvig.

Det fortæller han i et interview på TV3+ forud for kampen.

- Det er en kæmpe kamp, og det er den største kamp igennem de sidste 20 år, men det er også vigtigt for os, fordi klubben kommer tilbage. Champions League er jo vores element. Vi har vundet den syv gange, så vi er utroligt stolte og glade for at være her. Marketingsmæssigt har vi fuldstændig fuldt hus, og vi kunne nok have solgt for over 300.000 billetter, siger Casper Stylsvig.

I stedet må der altså 'nøjes' med at være 75.000.

Samlet set er der udsigt til over 10 millioner euro i indtægter på kampen, som svarer til knap 75 millioner kroner.

Han kommer desuden ind på, at det er vigtigt for Milan at være med igen i en Champions League-semifinalen med den udvikling, som fodbolden har gennemgået i de sidste par årtier. Det er Milan-chefen helt klar over.

- Fodbold har ændret sig over de sidste 20 år. Det er blevet mere kommercielt. Det er blevet en forretning. Jeg ved godt, at det er noget, som man helst ikke må snakke om, men sådan er det, siger han og fortsætter:

- Og der er kommet nye hold til også, så konkurrencen er større, og det kræver bare for et brand som vores, at vi er med fremme, og vi skal være på det niveau. Det er det, klubben står for. En af verdens største klubber, lyder det fra Casper Stylsvig.

Udviklingen i italiensk fodbold er også noget, som Michael Laudrup tager hatten af for. Læs mere om det her.