Gravesen for fuld skrue: Vi skal straffe dem!

Tipsbladets EM-ekspert Thomas Gravesen vil se stor energi fra det danske landshold, når de går på banen mod Tyskland i aften, lørdag, i EM-ottendedelsfinalen.



I aften er det afgørelsens time, når det danske herrelandshold tørner sammen med Tyskland i ottendedelsfinalen af årets EM-slutrunde. 

Der har været delte meninger i den tyske presse om Danmark som modstander – nogle har ikke kunnet få armene ned og kaldt danskerne for ‘harmløse’, mens andre, som den tyske landstræner Julian Nagelsmann, har været ude med stor ros til Kasper Hjulmands tropper. 

Men den køber Thomas Gravesen ikke. 

Tipsbladets EM-ekspert mener, at Nagelsmanns udtalelser er spil for galleriet, og han plæderer for, at Danmark skal gå på banen med ild i øjnene.

Det fortæller han i dagens udgave af Tipsbladets EM-show, hvor han er igennem på en telefonlinje. 

– Det hele starter med modet. Det starter med troen på egne evner. Jeg stoler ikke på Nagelsmann. Han er en falsk budbringer. Han prøver på at tale danskerne ned (i energi, red.). Vi skal have energien op. Vi skal straffe dem. Vi skal være efter dem. Ligemeget hvad der kommer fra tyskerne, så skal det bruges imod dem, fortæller han.

I et interview med Bild har den tyske hardhitter Robert Andrich fortalt, at han er sikker på, at Tyskland går videre til næste runde. 

Og sådan en udtalelse skal der naturligvis kvitteres for, mener fortæller Gravesen. 

– Det skal vi bestemt bruge imod dem. Det er det, som en underdog kan. Vi kan bruge alt det larm, der kommer fra tyskerne, imod dem. Når der er en af spillerne, der stiller sig op på en piedestal, så er der fri adgang til at tage fat i ham, siger landsholdslegenden. 

Og det er ikke kun Robert Andrich, der skal tages fat i.

– Vi skal passe på Toni Kroos, Gündogan og Musiala. De er meget, meget stærke i offensiven og meget, meget gode med bolden. Det danske landshold har nok energi og power, vi skal bare slippe det løs, ligesom vi gjorde mod England, afslutter Thomas Gravesen. 

Du kan se hele udsendelsen i videoafspilleren øverst, hvor vært Amanda Bodenhoff gøres selskab af Benjamin Leander og Jesper Christiansen. 

Her taler de blandt andet om, hvem der skal erstatte Morten Hjulmand på midtbanen.

Du kan naturligvis også finde udsendelsen på Tipsbladets Youtube-kanal. 





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Storroser 18-årig FCK-spiller

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Transferbombe på vej

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Zlatan Ibrahimovic revser Norge



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Meldes tæt på storklub

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

De vil have Gaaei – her er prisen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Sydafrika – Canada

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

FC København jagter Romane Amane

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

FCK-profil med hattrick i målfest



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Markant ændring i Silkeborg

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’