Landsholdsbobler om fremtiden: Planen er at vende tilbage

Joachim Andersen regner foreløbig med, at han skal tilbage til Lyon til sommer. Omvendt spiller han lige nu i “et kæmpestort udstillingsvindue”.



Selv om Fulham ligger til nedrykning, kan Joachim Andersen ikke betegne sin udlejning til klubben som andet end en succes. Planen er dog stadig, at han skal tilbage til Lyon efter sæsonen, siger han til Ekstra Bladet.

Omvendt påpeger landsholdsbobleren også, at han som fast mand i Premier League står midt i et stort udstillingsvindue. Derfor tør han ikke udstede nogen garantier for, hvordan verden ser ud om et halvt år.

Læs også:Nye corona-problemer: Danskeropgør i Premier League udsat

– Det er stadig planen, ja (at vende tilbage til Lyon, red.). Jeg har jo kontrakt med Lyon, og det er en stor klub med fremragende faciliteter. Men se, hvor meget der er sket bare på det seneste halve år. Det er ikke til at svare konkret på, hvad der skal ske til sommer – slet ikke når jeg lige nu spiller fast i et kæmpestort udstillingsvindue.

– Jeg er helt ærlig, når jeg siger, at jeg er rigtig glad for at være i Fulham og spille en nøglerolle, og at jeg ikke bruger kræfter på at tænke så langt frem, siger Joachim Andersen til Ekstra Bladet.

Læs også:Danmarks dyreste forklarer skifte: Savnede troen fra træneren

Hvis Joachim Andersen vender tilbage til Lyon, står han stadig over for årsagen til, at han forlod klubben i første omgang. Rudi Garcia er fortsat træner, og Andersen forklarede kort før nytår, at han lod sig udleje, fordi han manglede tillid fra ham. 

– Jeg synes ikke, jeg var ramt på selvtilliden. Jeg følte egentlig, at jeg var god nok, men det handlede mere om, hvorvidt træneren troede på det. Jeg følte ikke, at jeg havde troen fra træneren, og det, synes jeg, er en anden ting, sagde Joachim Andersen til B.T.

Mens hans lejeaftale med Fulham udløber til sommer, har han kontrakt med Lyon til sommeren 2024.

Læs også:Premier League-dansker storroses af træner: Han er meget vigtig
Læs også:Fulham-manager vil appellere danskers direkte røde kort
Læs også:Premier League-dansker om tiden i FCM: Graversen var især rigtig sur




LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Storroser 18-årig FCK-spiller

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Transferbombe på vej



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Meldes tæt på storklub

Her er 16.-delsfinalerne til VM

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

De vil have Gaaei – her er prisen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

De forbereder et bud på Roony Bardghji

FC København jagter Romane Amane

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Sydafrika – Canada

Markant ændring i Silkeborg

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Dansk klub henter Jonathan Hutters

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’