Brøndby-talent: Nedtur i sidste sæson var sund for mig

Brøndbys Jesper Lindstrøm føler sig styrket i forhold til sidste sæson, hvor han blev bænket i en periode.



20-årige Jesper Lindstrøm har været særdeles godt kørende for Superligaens tophold, Brøndby, i sæsonens første tre kampe.

Søndag kom han på måltavlen for anden kamp i træk, da han åbnede målscoringen i Brøndbys 2-1-sejr over AC Horsens.

Og den unge dansker er også godt tilfreds med sin sæsonstart.

Han håber, at han kan fortsætte de gode takter og undgå den slags nedtur, som han løb ind i sidste sæson.

Læs også:Brøndby stryger til tops efter sejr over AC Horsens

– Jeg havde også en glimrende start på sidste sæson, men tog så et dyk. Så lad os håbe, det bliver bedre nu, og at jeg fortsætter sådan her. Så ser det godt ud, lyder det fra Brøndbys talentfulde offensivspiller.

I midten af sidste sæson havde han en svær periode, hvor han i nogle opgør slet ikke var på banen og i andre kun fik få minutter.

– Jeg tror, det var rigtig sundt for min udvikling at få lov til at få noget tid på bænken sidste sæson. Jeg kunne arbejde noget mere med mig selv og arbejde med min mentaltræner, siger han.

– Det er hårdt som 19-årig at komme op og få meget succes og hype og så blive pillet ned igen. Men jeg tror også, at det har været sundt, lyder det.

Læs også:Bedst og værst: Brøndby-talent med klassemål i sejr

Lindstrøms to scoringer i denne sæson har begge været langskud fra kanten af feltet. Første scoring faldt i anden spillerundes 2-1-sejr over ærkerivalerne fra FCK, og søndag gentog Brøndby-talentet så bedriften mod Horsens.

Han føler generelt, at han er blevet bedre til at tage de rigtige beslutninger.

– Jeg er blevet meget mere moden i mit spil. Jeg har fundet ud af, hvornår jeg skal spille sikkert, hvornår jeg skal vende, og hvornår jeg skal løbe dybt.

Næste opgave for Lindstrøm og co. er Randers på udebane 2. oktober.

/ritzau/

Læs også:BIF-træner nedspiller guldchancer: Så skal vi spille bedre end nu
Læs også:Lindstrøm vil gøre som Agger og skaffe Brøndby “millioner i kassen”
Læs også:Rundens Hold i Superligaen – 2. spillerunde




LIVE

VM-LIVE: Tidligere Brøndby-spiller taler ud

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

FCK går på rov i Viborg



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

England – Ghana

Portugal – Usbekistan

Køber ind i Barcelona

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Stor dansk transfer i fare for kollaps?

Forgyldt – det tjener Beckham under VM



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Sydafrika – Sydkorea

Panama – Kroatien