Efter FCM-køb for 250 mio: – Har mere potentiale

FC Midtjylland har brugt flere hundrede millioner kroner på nye spillere i 2023 og 2024, og det påvirker lysten til at købe nyt denne vinter.



IKAST (Tipsbladet): FC Midtjylland rejser i dag på træningslejr i Portugal.

Her træner FCM på sydkysten i Algarve og forbereder sig frem mod kampen mod Ludogorets i Bulgarien, som man flyver direkte til fra træningslejren med en træningskamp mod Red Bull Salzburg på programmet 15. januar.

Det er ikke mange nye folk, der er med i flyet, og det kommer muligvis ikke til at ændre sig synderlig meget i de kommende tre ugers tid, hvor det danske transfervindue er åbent.

For FC Midtjylland har brugt på den dyre side af 250 millioner kroner alene i transfers af nye spillere i 2023 og 2024, for ikke at nævne store lønninger og signon-fees oven i det beløb.

Og nu skal de spillere for alvor vise deres værd og udvikle sig yderligere, mener fodbolddirektør Peter Sand, der har stået i spidsen for udskiftningen af de to assistenttrænere Arne Sandstø og Niels Lodberg med Allan K. Jepsen og Morten ‘Duncan’ Rasmussen, og nu meget gerne vil se fremgang fra den eksisterende trup.

– Vi har investeret massivt i vores spillertrup. Vi er glade for spillertruppen og tilfredse med den, og vi tror også, der er noget potentiale, vi kan og skal have forløst. Så i det lys forventer vi et roligt transfervindue. Det er nok nærmere en regulering, en justering af truppens sammensætning, siger Peter Sand.

– Det er det, vi går ind i transfervinduet med. Og så ved vi også, at transfervinduet jo er transfervinduet. Der kan ske nogle ting, men det er den overordnede strategi, vi går ind med, siger FCM-bossen.

Før han røg ud i længere tid med en skade i efteråret, var Bayer Leverkusen interesseret i Franculino, og Darío Osorio, Emiliano Martínez, Aral Simsir og Oliver Sørensen har også tiltrukket sig interesse i de seneste transfervinduer.

Men med to vigtige Europa League-kampe forude og en målsætning om at genvinde mesterskabet er det ikke denne vinter men nærmere til sommer, der lader til at være åbent for markante spillersalg i FCM, der i 2023 og 2024 holdt sammen på de største profiler på nær Gustav Isaksen.

– Vi er tilfredse med spillertruppen, og vi kigger også ind i, hvad der skal til for at indfri vores ambitioner. Så i det lys forventer vi et stille transfervindue, siger Peter Sand.

Se Tipsbladets vurdering af FC Midtjyllands indkøb i sommeren 2024 her.





Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki




LIVE

TransferLIVE: Ny mand i OB’s trup

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Forbereder bud på 970 mio.

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Ny bejler til dansk guldfugl

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Dansk træner færdig ved VM

FC Barcelona køber VM-angriber

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Åbner op for sommertransfer

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

Deschamps rejser hjem til sin mors begravelse

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Lufter vild Ronaldo-teori

FCK går på rov i Viborg

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Dyr stjerne står øverst på Mourinhos ønskeliste

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Ustoppelig målmaskine sender Norge videre



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv