Eksperternes bud: Her er FC Midtjyllands drømmekøb

Viaplay-eksperterne Francis Dickoh og Kenneth Emil Petersen giver deres bud på, hvor FC Midtjylland skal købe ind i januar.



Efter en brandvarm stime i Superligaen gik FC Midtjylland til vinterferie på en foreløbig førsteplads – og det kan i høj grad takkes deres ageren i sommerens transfervindue, hvor de hentede talrige store profiler som Cho Gue-Sung, Sverrir Ingi Ingason, Dario Osorio, Ola Brynhildsen og Mads Bech Sørensen. 

Med et så travlt sommervindue er det svært at forestille sig, at Claus Steinlein kommer til at finde det helt store checkhæfte frem her i januar. 

Spørger man Viaplay-eksperterne Francis Dickoh og Kenneth Emil Petersen, er der dog nogle steder, hvor 'Ulvene' godt kan tåle at opruste.

– De kunne godt bruge en venstre back. Jeg tror, Paulinho er på vej ud. De har lavet det første move i det henseende ved at hente Victor Bak hjem fra Mafra. Det tror jeg er fordi, de allerede er begyndt at polstre sig på den position, fortæller Francis Dickoh til Viaplay. 

Midtjydernes brasilianske venstre back Paulinho er i den seneste tid blevet sat i forbindelse med et skifte til hjemlandet, og FC Midtjylland har, som Francis Dickoh nævner, for nyligt hentet den 18-årige Victor Bak hjem fra et lejeophold i den portugisiske satellitklub CD Mafra. Det samme gælder midtbanespilleren Valdemar Byskov. 

Og der er en særlig grund til, at venstre svingdør er en særligt vigtig position på Heden, mener Dickoh. 

– Det man skal huske med FC Midtjylland er, at de altid har haft en vital venstre back. Jesper Juelsgaard, Filip Novak, Dal Hende (red, Marc). Derfor tror jeg også, at de ville være enormt udsatte, hvis ikke Nikolas Dyhr kan tage depechen, og det kan jeg have min tvivl om, fortæller han.

Kollega Kenneth Emil Petersen mener i grunden ikke, at FCM behøver at være særligt aktive i januars transfervindue, men én position kunne dog trænge til lidt udlugning, vurderer han.

– Jeg synes, at de havde et vildt sommertransfervindue, og nogle gange behøver der ikke ske særligt meget. De havde et super vindue. De har ramt plet med rigtig mange spillere. Jeg ville måske se, om man kunne luge lidt ud i det. De har en meget bred trup. Charles og Fossum kunne man måske få ud af vagten og så hæve niveauet ved at hente en kvalitets 8'er ind, fortæller han. 

FC Midtjylland genstarter Superliga-sæsonen mod Brøndby IF den 18. februar. 

Du kan se hele vurderingen fra Dickoh og 'KEP' i videoafspilleren øverst.





LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Brøndby gik målamok i Nørgaards første kamp

Morten Bruun: Sker nok aldrig igen i min levetid!

Spændende melding

Hård dom over Kvistgaarden

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Træner i Danmark: Storklub har store danske planer



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Brasilien – Japan

Storroser 18-årig FCK-spiller

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Her er 16.-delsfinalerne til VM

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Transferbombe på vej

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Sydafrika – Canada

De vil have Gaaei – her er prisen

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Meldes tæt på storklub



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Markant ændring i Silkeborg

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’