FCN-træner har pudset Essien på Kofod: Skal være én af de bedste i ligaen

Magnus Kofod Andersen og Michael Essien arbejder tæt sammen i det daglige i FC Nordsjælland.



– Det var fandeme på tide.

Sådan lyder det med et stort smil fra FC Nordsjælland-træner Flemming Pedersen, da snakken falder på Magnus Kofod Andersens første mål i åbent spil i Superligaen. Det faldt mandag aften mod Lyngby Boldklub i Kofods kamp nummer 103 i den bedste række. Midtbanespilleren sneg sig med i feltet og sparkede resolut en bold fra Mikkel Rygaard i nettet.

De manglende mål har længe været et tema for Magnus Kofod Andersen, der mestrer de fleste andre facetter på en fodboldbane. Så det arbejder man intenst på i FC Nordsjælland.

Læs også:Powerranking: FCM, BIF og AGF i top – FCK synker til bunds

– Vi skal have noget output fra Magnus, og det er også derfor, han er blevet rykket længere frem. Når han spiller 6’er, er han for meget i sin comfortzone. Så ligger han der og fordeler spillet og er en god spiller, men vi vil gerne være med til at skubbe ham op på næste niveau, siger Flemming Pedersen.

For at bringe Magnus Kofod Andersen op på næste niveau, har Flemming Pedersen sat midtbanespilleren i stævne med FC Nordsjællands Player Coach – og det er som bekendt ikke en hr. hvem-som-helst.

– Da Michael Essien havde været her i tre dage, spurgte jeg ham, hvilke spillere han havde lagt mærke til. Han sagde; ”ham, der hedder Kofod – der er noget ekstra her”. Så sagde jeg; ”ja, jeg er helt enig”. Essien er tidligere midtbanespiller, så han kan i hvert fald se det. Så nu er Essien pudset lidt på Kofod, fordi han skal være en markant spiller i Superligaen. Han skal ikke bare være Superliga-spiller, men én af de bedste. Det berettiger hans potentiale til, lyder det fra FCN-træneren.

Læs også:FCK-spiller: Jeg afviste middelmådige klubber fra top fem-ligaer

Før opgøret mod Lyngby havde Magnus Kofod Andersen blot noteret sig for en enkelt scoring i Superligaen, og den faldt i sidste sæson, da midtbanespilleren bragede et frispark i kassen mod Silkeborg IF.

Magnus Kofod Andersen har to år tilbage af sin kontrakt med FC Nordsjælland.

Læs også:FC Nordsjælland-stopper klar til FCK: Tror, vi har gode muligheder
Læs også:FC København-kroat møder gamle venner: De vil give alt
Læs også:Jonas Wind jubler over udtagelse: Det er en drengedrøm




Optakt til mandagens træningskamp mellem Norge og Sverige LIVE

VM-LIVE: Så meget tjener Norge på VM-succes

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Supercomputer: Her er VM-finalen

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Afslører: FCK ringede aldrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

FC Barcelona køber VM-angriber

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Forbereder bud på 970 mio.

Ny bejler til dansk guldfugl



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Egypten – Iran

Ecuador – Tyskland

I dialog om dansk bomber

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Tyrkiet – USA

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Paraguay – Australien

VM-spiller får fem karantænedage

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026