Erkender: Vil sidde i OB-logoet i et stykke tid

OB fik ørerne i maskinen mod FCK og skal fredag slå AaB for at holde liv i håbet om en plads i top-6.



Det var noget af en snitter, som OB løb ind i mod FC København i søndags. Fynboerne blev undervejs ramt af to røde kort og tabte med hele 0-7 i den danske nationalarena.

OB har da også skullet bearbejde det store nederlag, fortæller forsvarsklippen Bjørn Paulsen, der har misset forårets første kampe på grund af en skade i akillessenen.

– Vi har set video og snakket individuelt og kollektivt om, at det ikke var godt nok, fortæller Bjørn Paulsen til OB’s hjemmeside op til fredagens superligakamp mod AaB.

– Det er noget, der kommer til at sidde i OB-logoet i et stykke tid, og det eneste, vi kan gøre, er at vaske det væk fredag. Nu gælder det tre point og en ny kamp, hvor vi kan komme videre, fortsætter Paulsen.

OB har fået en skidt start på foråret med blot et point i tre kampe, og holdet får svært ved at nå med i top-6, der skiller sig ud i mesterskabsspillet efter de næste to runder.

På niendepladsen har OB tre point færre end Silkeborg på sjettepladsen, og tilmed har OB en klart dårligere målscore end de foranliggende hold.

Taber OB til AaB, skal fynboerne måske kigge nedad, for så vil afstanden til AaB under nedrykningsstregen blot være syv point. Også Lyngby på sidstepladsen har meldt sig ind i overlevelseskampen med søndagens sejr over Brøndby.

Bjørn Paulsen lægger derfor ikke skjul på, at det er en “utrolig vigtig” kamp for både OB og AaB.

– Jeg tror, at det bliver en krig. AaB er jo et hold, der også kan mærke Lyngby nu her og stadig har et hul op til os. Hvis de skal overleve, skal de have point på kontoen hurtigst muligt, så de kommer med alt, hvad de kan.

– Vi kæmper stadig for top-6, så længe der stadig er et håb, så det bliver en god og intensiv kamp med forhåbentlig tre point til os, siger Paulsen.

Han træner igen fuldt med hos OB og kan derfor være i spil til forårsdebut fredag aften i Odense, hvor der er kickoff klokken 19.

Paulsen blev fredag udtaget til truppen. Derimod er førstekeeper Martin Hansen stadig ikke klar. OB har en trio ude med karantæne, nemlig Yankuba Minteh, Aske Adelgaard og Mihajlo Ivancevic.

/ritzau/





LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Tyskland – Paraguay

Storroser profil efter målfest: ‘Betyder alverden’

Morten Bruun: Sker nok aldrig igen i min levetid!

Brøndby gik målamok i Nørgaards første kamp

Transferbombe: ‘De vil være meget skuffede’

Spændende melding

Ekspert: Mest attraktivt at vende hjem til FCM



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Hård dom over Kvistgaarden

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’

Storroser 18-årig FCK-spiller

Sydafrika – Canada



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Træner i Danmark: Storklub har store danske planer

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

Her er 16.-delsfinalerne til VM



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Stopper efter VM-nedtur

Brasilien – Japan

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Transferbombe på vej

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

De forbereder et bud på Roony Bardghji

De vil have Gaaei – her er prisen

Meldes tæt på storklub

Spår vild Rasmus Højlund-sæson