,

Allan Nielsen jubler: ‘Det er kæmpestort’

Allan Nielsen sætter overfor Tipsbladet ord på, hvor stort det er for Tottenham, at hans tidligere klub vandt Europa League.



17 års tørke uden et trofæ er slut.

Tottenham vandt onsdag aften Europa League-finalen over Manchester United. Derfor har alle med et hjerte for London-klubben al mulig grund til at have det store smil på læben i dag efter en ellers sløj sæson i Premier League.

– Det er kæmpestort og på mange måder en forløsning. Nu er man med i Champions League og står med en pokal efter en mindre god sæson i Premier League, hvor man slet ikke har fået det til at fungere, fortæller den tidligere Tottenham-spiller Allan Nielsen til Tipsbladet.

Men redder det sæsonen?

– Ja, det gør det på mange måder. Det her er det altoverskyggende, og mange ting bliver tilgivet og glemt. Men alt andet end lige, så giver det noget at arbejde med.

– Tottenham kan se frem til næste sæson, hvor man nu er med på øverste hylde. Der er styr på indtægterne, og nu kan man bruge tiden hen over sommerpausen til at styrke truppen, så det betyder alt og tilgiver meget.

Dem, der har ‘Hotspurs’ i hjertet, har i årevis måttet lægge øre til en masse drillerier omkring deres manglende høst af trofæer, men det er slut nu, slår Allan Nielsen fast.

– Jeg tror, det vigtigste her er fansene. De får en lettere hverdag fra nu af, fordi de ikke skal høre på det længere. De kan tale om den flotte sejr og triumf.

– Det er fedt at se, at ens tidligere klub har den her succes. Jeg fik skrevet med klublægen op til kampen, og det er klart en forløsning efter en svær sæson. De har virkelig knoklet for det her.

Artiklen fortsætter under billedet…

Har selv været den store helt

Tilbage i 1999 vandt Tottenham ligacuppen med en 1-0-sejr over Leicester City. Her blev Allan Nielsen kåret til Man of the Match og matchvinder, og derfor sendte han onsdag aften en hilsen på sin Instagram-profil med en hentydning til sejren i ’99.

– Ét mål er nok jo, fortæller han grinende.

– Det husker jeg selv – så længe de andre ikke scorer, så er det mere end rigeligt, og det var det også i går. Tottenham viste også i går, at de var mere hidsige og havde mere gnist og gejst for at lykkes end Manchester. Man kunne se det i øjnene på spillerne fra Tottenham, at de ville ud og vinde. Manchester-spillerne var skræmte, og da det først gik galt, mærkede de det tunge pres – og det, synes jeg, kom til syne i går, afslutter Allan Nielsen.

Den tidligere danske landsholdsspiller nåede selv at spille 105 kampe for Tottenham, hvor han spillede fra 1996 til 2000.





LIVE

TransferLIVE: Real Madrid sætter duo til salg

Belgien – Egypten

Vil hente tysk landsholdsstjerne

– Jeg er dybt chokeret og forundret

Roser Superliga-klub: Godt set! 

– Måske er det fordi jeg ikke er dansk

‘Zanka’ melder ud om fremtiden



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Storklubber i kø for et af VM’s største talenter

Kæmpe hyldest: ‘Vi så en ny superstjerne’

Tyskland – Curacao

Jubel på Østerbro: Helt fantastisk!

Tidligere Brøndby-træner i spil til kæmpe job



TIPSBLADET SPECIAL

Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser

Blæst bagover af 18-årig

Stolt over dansk transfer

VM-overraskelse? ‘Et sindssygt spændende hold’

Her er seks bud på Robert Skovs næste klub

Nu kan tidligere Brøndby-stjerne hentes gratis



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Seks spillere kan forlade FC Midtjylland

AGF køber ham

Brøndby- og AGF-emne: ‘Jeg skal videre nu’

Jagter tidligere FCK-stjerne

Brøndby melder duo færdig og teaser

Raser over VM-tiltag

Trækker sig som akademichef i FC Midtjylland

Spottet i København

Holland – Japan

Ancelotti så nervøst Brasilien i VM-premiere

Den sejr var et plaster på et åbent FCK-benbrud

Transfer-bombe? ‘Vi gør alt, hvad vi kan’



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Ny Brøndby-stjerne? Stjæler overskrifterne

Spanien – Kap Verde