DBU taberdømmer Viborg og Esbjerg

Det får konsekvenser for Viborg og Esbjerg, at begge klubber ulovligt har brugt spillere, der var i karantæne, meddeler DBU.



Nedrykningskampen i Superligaen er alligevel ikke slut. DBU har netop bekræftet, at både Viborg og Esbjerg taberdømmes med 0-3, fordi klubberne har benyttet sig af spillere, som skulle sidde ude med karantæne i stedet.

Esbjerg brugte karantæneramte Ryan Laursen mod Randers, mens Viborg spillede med karantæneramte David Boysen i sejren over AGF. Begge spillere kom fra Lyngby til Superligaen i indeværende sæson og havde optjent karantænepoint i Nordic Bet Ligaen, hvilket hverken klubberne eller Divisionsforeningens karantænesystem havde opfanget.

– Efter at have gennemlæst Viborgs og Esbjergs redegørelse, fastslår Fodboldens Disciplinærinstans med henvisning til §1j i de disciplinære bestemmelser, at det er klubbernes ansvar at holde rede på spillernes karantænepoint. Esbjerg og Viborg taberdømmes efterfølgende med 3-0 med henvisning til § 36.2 i propositionerne for Herre-DM for benyttelse af en ikke-spilleberettiget spiller i turneringen. Samtidig tildeles AGF og Randers tre point og målscoren 3-0, skriver DBU på sin hjemmeside.

Dermed har AGF nu lige pludselig en teoretisk mulighed for at overleve og overhale SønderjyskE i den sidste spillerunde i morgen.





Afslører: Dolberg sat til salg




LIVE

TransferLIVE: Stor overraskelse i Celtic

Monsterbud på vej

Arsenal-dansker vender hjem

Millionindkøb vender tilbage til FC Midtjylland

– Det kan Riemer simpelthen ikke overleve

Tysk komet skadet – risikerer at misse VM

Afslører dansk toptræners millionløn

Medier sender ham hjem til AGF



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

Stjernetræner til Brøndby? ‘Vil være spektakulært’

Tottenham henter Liverpool-profil

Frank med opsigtsvækkende nyt om fremtiden

Morten Hjulmand roser Brøndbys træneremne



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Rygtet til FCK: ‘Der er interesse, men…’

Nyt TV 2-program: Bliver ‘genforenet’ med Frimann

Manchester United afbryder forhandlingerne

Højlund trækker overskrifter – del af stor plan

Thelander holder døren åben efter stærk sæson



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Overraskende transfer-melding om Kvistgaarden

Barcelona-stjerne får stor hæder

Afsløring: Hobro henter historisk AaB-talent

De lurer på Vejle-profil

Vildt! FC Barcelona-spiller rygtes til Superligaen

De burde drømme om denne Brøndby-spiller

Han var i spil som Brøndby-træner

De jagter Henrik Meister

Iran får grønt lys til VM

Afsløring: Kent N. i spil som assistent for Riemer

Transfer spøger: ‘Ting er lovet men ikke holdt’

Bekymrende transfermelding for Superliga-klub



TOPNYHED

Giver bud på ny Brøndby-træner: I griner, men…

Afsløring: Emil Holten får to år i Hansa Rostock

Afsløring: Sporting CP køber Silas Andersen