– Det ærgrer jeg mig helt sindssygt over

Clement Bischoff sætter overfor Tipsbladet ord på sin transfer væk fra Brøndby, hvor en særlig oplevelse efterfølgende havde konsekvenser.



Transfervinduet var lukket i Danmark.

Alligevel endte Clement Bischoff med at forlade Brøndby IF til fordel for RB Salzburg.

Klubben sendte et stort købstilbud på den driblestærke kantspiller, de ikke kunne afvise på Benjamin Schmedes kontor.

Nu fortæller Clement Bischoff til Tipsbladet, hvordan det var at være ham i den sidste tid af transfervinduet, hvor der skete ting og sager i krogene omkring hans fremtid.

– Den var spændende, jeg var aldrig helt sikker på, hvad der skulle ske. Det var ikke fordi, jeg var nervøs eller noget, jeg fik fint med spilletid i Brøndby, men jeg var meget åben og ærlig overfor dem. Hvis der var noget, som jeg syntes var interessant, så ville jeg ud at prøve noget nyt. Men det var ikke fordi, at jeg for enhver pris ville væk fra Brøndby.

– Det var selvfølgelig en interessant tid, fordi der var mange rygter og sådan. Man hørte mange ting fra forskellige steder, men det er noget, jeg ser tilbage på som en fin tid, fordi jeg ikke var nervøs, fortæller han til Tipsbladet.

Havde du konkrete tilbud fra andre klubber?

– Der var nogle andre ting, men jeg er også en type, der først vil vide mere, når det er konkret. Så det var ikke fordi, at jeg hørte meget, men da Salzburg kom, kunne jeg mærke, at det føltes rigtigt. Jeg ville gerne til et sted, der har vist, at de har en god historik med unge spillere, hvilket man må sige, at Salzburg har.

Tidligere på sommeren solgte Brøndby Jacob Rasmussen til RB Salzburg, ringede du til ham, inden du tog beslutningen om at skrive under?

– Selvfølgelig måtte jeg lige høre min gamle ‘capitano’ om, hvordan tingene var dernede. Han havde en masse positivt at sige. Det var ikke det helt afgørende, men man skal bruge de muligheder, man har, og jeg kender ham fra tidligere. Det ville være dumt at lade være.

– Han gik fra at spille Superliga til at spille mod Real Madrid på en uge eller to, så jeg tror, han var pænt tilfreds, siger han kækt.

Et træls øjeblik i Brøndbytrøjen

Clement Bischoff stjal sammen med Brøndby alle overskrifter i løbet af sommeren, hvor de bøvlede med deres europæiske kampagne. Her kom den 19-årige profil selv i fokus, da han trak et rødt kort efter 18 minutter i den vanvittige returkamp mod Vikingur.

Superliga-klubben spillede sig videre, men det røde kort udløste tre spilledages karantæne, der efterfølgende fik konsekvenser i Salzburg.

– Det var ikke mit heldigste øjeblik i karrieren, det var selvfølgelig ikke det fedeste. De to Strasbourg-kampe så jeg på tribunen, men også mødet med Porto for Salzburg. Den kamp ville jeg gerne have spillet. Det ville være min første i et europæisk gruppespil, så det ærgrer jeg mig helt sindssygt over.

Det var på mange måder op og ned for Brøndby i starten af sæsonen, men Clement Bischoff selv havde en god fornemmelse, da han spillede sine sidste kampe for klubben.

– Jeg ser det som en fin tid, hvor jeg kom tilbage og fik spillet meget efter et godt EM med landsholdet. Så den tid vil jeg se tilbage på med et smil på læben. Måske resultatmæssigt ikke det bedste, men jeg fik lov til at spille længere fremme på banen igen, hvilket jeg gerne ville. Det har været lidt op og ned, så jeg synes, det var fint til sidst, siger han afsluttende.

Det er for nu blevet til tre kampe for Red Bull-holdet, der er på en fjerdeplads i ligaen, et enkelt point efter Sturm Graz på førstepladsen.





LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM i tal: Så vildt har det været

Curaçao – Elfenbenskysten

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Forbereder bud på 970 mio.

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Skylder FC København penge – straffes hårdt

FC Midtjylland forlænger med stort talent

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Tyrkiet – USA

Chokskifte på vej?

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

FC Barcelona køber VM-angriber

Ny bejler til dansk guldfugl

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Skotland – Brasilien

Lufter vild Ronaldo-teori

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Marokko – Haiti



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Åbner op for sommertransfer

Til lægetjek i Superliga-klub