Modstander hylder FCK-duo: De spillede, som vi kender dem

SønderjyskE-profilen Alexander Bah roser FC København for 3-1-sejren i Haderslev søndag.



SønderjyskE har foreløbig været tophold i denne sæson, mens FC København har været bundhold.

Da de to klubber tørnede sammen i søndags, var magtbalancen dog, som den plejer at være. Gæsterne fra hovedstaden vandt 3-1, og dermed måtte SønderjyskE atter konstatere, at FCK er et mandskab, de bare ikke kan slå.

Fornemmelsen inden første fløjt var ellers god hos Alexander Bah, der scorede sønderjydernes enlige mål i 1-3-nederlaget.

Læs også:Rundens Hold i Superligaen – 10. runde

– Det er selvfølgelig ærgerligt, for i min tid har jeg ikke været med til at vinde over København, og jeg tror ikke, jeg har troet på det så meget, som jeg gjorde denne gang. Men sådan er det, og vi vidste, det var et godt hold med gode spillere. Vi må tage dem næste gang, siger Alexander Bah til tipsbladet.dk og tilføjer:

– Det er aldrig sjovt, når man taber. Jeg synes ikke, at stemningen er trykket, men jeg tror, folk er ærgerlige over det og måden, det skete på. Vi var ikke tilfredse med vores første halvleg. Men man kan også godt mærke, at det kører for os for tiden. Selv om vi tabte, ligger vi stadig flot. Folk er glade, og der er godt humør på.

SønderjyskE-profilen løfter på hatten for FC København, der tog et skridt ud af krisen med sejren i Haderslev.

Læs også:Thorup fnyser af Glen: Han må jo have behov for at søge undskyldninger

– Vi snakkede om efter kampen, at specielt duelspillet var sindssygt dårligt. Men der er ikke nogen, der går ind til en kamp med en forventning om, at ”nu skal vi tabe vores dueller”. Og så må man rose FCK. De var gode i de første minutter af kampen. Men vi gjorde dem også gode, så vi skulle levere vores bedste, og det gjorde vi kun i anden halvleg, desværre, siger Bah.

Særligt to FC København-spillere imponerede ham.

– Jeg synes bare, de er ekstremt gode på kuglen. Jeg synes, at deres offensive spillere var gode til at træffe beslutninger på den sidste halvdel og lykkedes med mange af deres afleveringer imellem os. Og så synes jeg, at Rasmus Falk og Zeca spillede, som vi kender dem. Det er deres motor derinde, lyder det fra Bah.

Næste opgave for Alexander Bah og SønderjyskE er på søndag hjemme mod FC Nordsjælland. 

Læs også:SønderjyskE vil indberette FC København
Læs også:Træt Riddersholm: Så havner vi igen i det VAR-halløj
Læs også:Bedst og værst: Spilleglæde og VAR-glæde i FC København




TransferLIVE: Neymar trækker sig fra transfer




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Curaçao – Elfenbenskysten

Paraguay – Australien

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

De er enige med Mathias Jensen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Tunesien – Holland

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Senegal – Irak

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Afslører: FCK ringede aldrig

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

I dialog om dansk bomber

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

VM-spiller får fem karantænedage

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?