OB-træner har indgivet transferønsker: Der kommer småjusteringer

Kent Nielsen har afleveret sine transferønsker til sportsdirektør Jesper Hansen. Det bliver ikke nogen vild sommer i OB.



OB blev mandag elimineret af Randers FC i kampen om at komme i Europa League til næste sæson, og det betyder, at fynboerne kan sætte to streger under en sæson, der alt i alt har været en skuffelse. Målet om top seks blev ikke indfriet, og holdet fik altså ikke en Europa-plads at trøste sig med.

Den skuffende sæson betyder dog ikke, at OB går en revolution i vente i sommerens transfervindue. Fynboerne har været tidligt ude med et par handler, og det betyder, at sportsdirektør Jesper Hansens job langt hen ad vejen er fuldført.

– Jeg har givet udtryk for mine ønsker og tanker  overfor sportsdirektøren og til møderne i det sportslige udvalg. Vi kommer ikke til at skifte lige så meget ud i truppen, som vi gjorde i sidste sæson. Vi ved, at Oliver Lund og Michael Falkesgaard skal væk, og at Helenius og målmanden Thomas Mikkelsen kommer ind.  Vi har nogle ideer, men det er nok ikke på den offensive del, siger cheftræner Kent Nielsen til podcasten Stemmer Fra Ådalen og tilføjer:

– Der bliver tale om småjusteringer, og hvis der kommer yderligere afgange, skal der også noget ind. Vi forventer et væsentligt mere roligt vindue end sidst.

OB har præsteret bedre i foråret, end klubben gjorde i efteråret, og det var endda til trods for, at fynboerne vinkede farvel til midtbaneprofilen Mohamed El Makrini i januars transfervindue. Derudover blev klubben en mand mindre i angrebet, da Thomas Mikkelsen røg til skotske Dundee United på leje.

– Der var meget stor kritik i vinter, fordi vi ikke fik en angriber eller en sekser ind, da El Makrini blev solgt. Men det viste sig, at vi gjorde det rigtige. Vi har været tilfredse med Izunna i foråret. Han har virkelig steppet op. Når vi har afsøgt andre ting i nogle kampe, har det været for at give en anden fleksibilitet i spillet.

– Nogle gange har vi skullet være mere boldsikre eller mere defensive. Det er vi glade for, at vi kan variere. Sportsdirektøren og ledelsen ved godt, hvad vi kigger efter, men som sagt bliver det mindre justeringer, siger Kent Nielsen.

OB-træneren understreger desuden i podcasten, at han ser en masse kvalitet og potentiale i den nuværende trup, og at målet for den kommende sæson vil være at slutte i top seks. 







LIVE

VM-LIVE: VM-drama – stjerne skaber giftig stemning

Godt trænerarbejde sikrer Østrig svær VM-sejr

Misser første VM-kamp efter voldtægtsanklager

Køber Mads Bidstrup til spotpris

LIVE: AGF’s Champions League-modstander trækkes

Afsløring: FC Nordsjælland henter Søren Krogh

TransferLIVE: Ten Hag henter dansker

FCK-boss roser varm bomber



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Brøndby henter keeper – her er planen

Undskylder til Riemer: ‘Jeg er et kæmpe pikhoved’

Rekordstort tilbud afvist: Nu siger Man. Utd. ‘Ja’

Får afvist bud på dansk profil



TIPSBLADET SPECIAL

Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser

Lurer på varm VM-profil

FCK på jagt: ‘Man får nok brug for Google’

Haaland scorer to gange i norsk VM-comeback

De lurer på Kjærgaard

Flere bejlere – FC Midtjylland klar til at sælge



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afviser: Han er IKKE på vej til Brøndby

– Derfor bliver det en svær opgave for Nørgaard

Franske topklubber lurer på Superliga-spiller

Brøndby-keeper begraver historie: Det passer ikke

Afsløring: FC Midtjylland køber Stanley Iheanacho

Afsløring: FC København vil have mere for Larsson

– Det er overraskende, siger ekspert om FCK

Afsløring: Enighed – skifter til Superligaen

Vilde Messi tangerer VM-rekord

Denne klub drømmer om Højbjerg

Afsløring: FC Midtjylland skriver med toptalent 

FC Midtjylland får bøde på en kvart million



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Afslører: Her gik det galt for Thomas Frank

Brøndby-emne kan være på vej til Serie A-klub