Rasmus Festersen har trukket angrebsnitten: Det er fair nok

Rasmus Festersen har stået i skyggen af Anders K. Jacobsen og Nicklas Helenius fra sæsonens start. Det skyldes til dels, at OB-angriberen er ramt på fysikken.



OB råder over en meget stærk angrebstrio i form af Anders K. Jacobsen, Nicklas Helenius og Rasmus Festersen, og det har hele tiden været velkendt, at cheftræner Kent Nielsen hver weekend må skuffe en af de tre nævnte, da han spiller med et tomands-angreb.

Indtil videre har det været Rasmus Festersen, der har trukket nitten. Den 30-årige angriber står blot noteret for to korte indhop, mens Nicklas Helenius og Anders K. Jacobsen har boltret sig fra start i OB’s første fire kampe.

Rasmus Festersen er imidlertid fuldstændig afklaret med situationen, som også bunder i hans skadessituation.

– Det har været okay og helt fair. Nicklas og “AK” har gjort det godt, og jeg har haft ankelproblemer, så jeg er ikke, hvor jeg skal være. Konkurrencen er helt fair, og det er som sagt helt fortjent, at det er de to, der spiller i øjeblikket. Jeg arbejder på at komme i en bedre fysisk forfatning, så jeg kan konkurrere på lige vilkår med de to, siger Rasmus Festersen til tipsbladet.dk og forklarer:

– Jeg spillede foråret med en ankel, der ikke havde det så godt, og det gjorde, at sommerferien desværre ikke kunne få mig tilbage på 100 procent. Jeg har følt, jeg har spillet på 90 procent i lang tid, og sådan har min opstart også været. Nu doserer vi det lidt anderledes, så jeg kan komme ordentligt tilbage.

Fra sin plads på udskiftningsbænken har han kunnet se holdkammeraterne komme godt fra start med syv point efter fire kampe. 

– Det har været en godkendt sæsonstart. Der har været plads til forbedringer, men vi har fået de point, vi skulle. Det var en tung sæson i fjor, fordi vi kom dårligt fra start, så det har været vigtigt at komme godt med allerede fra begyndelsen, lyder det fra Rasmus Festersen.

Han understreger, at OB især skal arbejde med det offensive udtryk.

– Vi skal blive bedre til at åbne de hold op, som står dybt. Det havde vi også problemer med i sidste sæson, og det er et punkt, vi skal have forbedret. Derudover skal vi blive et bedre hjemmeholdet. Også her var vi for svingende i sidste sæson, siger OB-angriberen.

OB møder AGF på søndag. 





VM-LIVE: Canada sikrer et point i åbningskamp




Brøndby-IF FCM BIF FC-Midtjylland Broendby-IF Han-beom-lee LIVE

TransferLIVE: Liverpool scouter FCM-profil

Den sejr var et plaster på et åbent FCK-benbrud

Her er seks bud på Robert Skovs næste klub

Rasende stjerne vil flå kontrakten over

Transfer-bombe? ‘Vi gør alt, hvad vi kan’

AGF køber ham

Han tager hjem fra VM



TIPSBLADET SPECIAL

Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser

Ny Brøndby-stjerne? Stjæler overskrifterne

Rasmus Højlund: De må gerne ryge tidligt ud af VM

På vej til Danmark: Stort medie døber ham “juvel”

Stolt over dansk transfer

FC Barcelona køber VM-angriber – her er prisen



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

Dansk komet tæt på flot skifte: Her er prisen

Afsløring: Panathinaikos henter Casper Ankergren

‘Christian Eriksen havde advaret os’

Overraskende melding om Oliver Christensen

Thomas Frank overrasker: De vinder VM



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Robert Skov meldes færdig – SL-transfer undervejs?

FC Midtjylland jagter Paris Saint-Germain-bomber

Hjulmand enig med storklub – her er millionlønnen

Han elsker Brøndby – vil gerne tilbage til Danmark

Denne Superliga-klub lurer på Kalipha Jawla

Jubler over dansk transfer: ‘Vi kan se et boom’

Elias Jelert færdig

Afsløring: Jonathan Agyekum skifter til Sarajevo

Brøndby henter Alexander Drexel

Dansk træner fyret: ‘Åben for Danmark og udlandet’

Kent Nielsen sætter ord på jobskifte

Brøndby-boss forklarer Ambæk-afvisning



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Brasilien – Marokko

Qatar – Schweiz