Robert Skov jubler over SIF-succes: Fedt at følge

Robert Skov glæder sig til at følge Silkeborg IF i Europa i næste sæson, og Hoffenheim-spilleren har også været i kontakt med enkelte Silkeborg-spillere i den seneste tid.



Silkeborg IF overraskede alt og alle i den nu afsluttede Superliga-sæson, hvor oprykkerne snuppede bronzemedaljerne og samtidig viste sprudlende spil. 

Og en af dem, der har glædet sig over Silkeborgs succes, er Bundesliga-danskeren Robert Skov, der har fulgt oprykkernes sæson tæt. 

– Ja, selvfølgelig. Vi er jo stolte silkeborgensere, og vi støtter dem i tykt og tyndt. Om det så er i den ene eller den anden række. Men jeg er naturligvis enormt imponeret over, hvor godt de har gjort det. Jeg synes bare, at det er fedt at følge, og jeg håber, at de kommer til at gøre det rigtig godt ude i Europa, siger Robert Skov således til Tipsbladet. 

Har du været i kontakt med nogle af Silkeborg-spillerne?

– Ja, jeg kender stadig nogle stykker derfra, og de er selvfølgelig også superglade. Jeg har altid været gode venner med Gustav Dahl, og så spillede jeg sammen med Tobias Salquist også. Så dem har jeg snakket med, og hørt deres eufori omkring det. Jeg er utrolig glad på deres vegne, siger Robert Skov. 

Du har repræsenteret både Silkeborg og FC København tidligere i karrieren. Hvilken af de to ser du som din klub i Danmark?

– Det er jo et svært spørgsmål. Man kan jo se det ret simpelt i, at jeg har brugt over 10 år af mit liv i Silkeborg. Og jeg var kun halvandet år i FCK. Det er to klubber, der står mit hjerte nært. Jeg har haft rigtig mange gode oplevelser begge steder, siger Robert Skov. 

– Silkeborg er der, hvor jeg er vokset op, så det ligger bare dybt i mig. Dermed ikke sagt, at jeg ikke holder af FCK, for det var en speciel tid for mig, og jeg har stadig et specielt forhold til klubben og fansene. Så det er to klubber, der står mit hjerte nært, og det er svært at pege på den ene eller den anden.

I FC København spillede Robert Skov sammen med landsholdskollegaen Jonas Wind, og Hoffenheim-spilleren er meget imponeret over Winds første halve år i Bundesligaen, hvor den tidligere FC København-angriber har scoret fem mål i 14 kampe. 

– Han har virkelig fået en god start. Det er sgu ikke bare sådan lige at gå ned til Wolfsburg, som havde lidt problemer, og så bare gå ind og være med til at vende den situation. Og få dem ud af den bundstrid, de lidt var en del af. At få lavet mål og være en bærende spiller for holdet. Jeg er meget imponeret og glad på Jonas’ vegne over, at det er gået så godt, siger Robert Skov således. 

Tipsbladet har også talt med Robert Skov om den svære sæson, kantspilleren har haft i Hoffenheim. Det kan du læse om HER.





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Storroser 18-årig FCK-spiller

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Transferbombe på vej



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Meldes tæt på storklub

Her er 16.-delsfinalerne til VM

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

De vil have Gaaei – her er prisen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

De forbereder et bud på Roony Bardghji

FC København jagter Romane Amane

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Sydafrika – Canada

Markant ændring i Silkeborg

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Dansk klub henter Jonathan Hutters

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’