Coronahjælp: Så mange millioner har Brøndby fået fra staten

Brøndby IF har fået 19,5 millioner kroner i kompensation fra staten i årets første seks måneder. Klubben har i alt haft mistede indtægter på over 27 millioner som følge af coronavirussen.



De første seks måneder af 2020 vil for altid blive husket for coronavirussens hærgen. Der findes ikke den sprække i samfundet, som virussen og dens konsekvenser ikke er sevet ind i. Således også Superligaen og klubbernes økonomier.

Forleden kunne selskabet bag FC København, Parken Sport & Entertainment, fortælle, at den havde modtaget millioner af kroner i statslig støtte for at kompensere for indtægtstab. Det samme har Brøndby IF.

Læs også:Brøndby præsenterer nyt underskud – men meget mindre end tidligere

I klubbens netop udsendte halvårsregnskab beskriver den detaljeret, hvor meget den mener, at virussen har kostet sammenlignet med sidste år. Det beløber sig til i alt 27,7 millioner kroner, som fordeler sig således:

  • Entré-, TV- og præmieindtægter: 11 millioner kroner
  • Partnere og sponsorer: 10,1 millioner
  • F&B (food & beverages, altså salg fra boder) og arrangementer mv.: 6,6 millioner

Brøndby har dog ikke ansøgt staten om kompensation for alle 27,7 millioner. Ifølge regnskabet har klubben “kun” søgt kompensation for 20,7 millioner kroner, og i alt har den modtaget kompensation for 19,6 millioner.

Læs også:Carsten V. Jensen: Ser os fortsat som en top tre-klub i Superligaen

Klubben skriver, at den har søgt kompensation via hjælpepakkerne “Kompensationsordningen for arrangører” og “Midlertidig lønkompensation”.

Tallene omfatter kun de første seks måneder af 2020. Det fremgår derfor ikke af regnskabet, hvorvidt og i givet fald hvor meget Brøndby har fået i kompensation i juli og august. Derudover er nogle indtægter først tikket ind i juli, fordi sæsonen blev udsat og spillet færdig efter første halvår.

Klubben står, ligesom resten af fodbold-Danmark, til at gå glip af flere penge i efteråret, så længe statens restriktioner sætter grænser for, hvor mange tilskuere der må komme på stadion. Det er endnu uvist, hvor mange mennesker Superliga-klubberne må lukke ind, når sæsonen begynder om to uger.

Læs også:Tilfreds BIF-direktør: Klart strategisk fokus hjalp, da corona ramte
Læs også:Sommerpause i Superligaen: Sådan gør din klub
Læs også:Kasper Hjulmand fravalgte Brøndby IF og belgiere




Optakt til mandagens træningskamp mellem Norge og Sverige LIVE

VM-LIVE: Så meget tjener Norge på VM-succes

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Supercomputer: Her er VM-finalen

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Afslører danskers pris – så meget vil OB få



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper

Uruguay – Spanien

Forbereder bud på 970 mio.

Ny bejler til dansk guldfugl



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Ecuador – Tyskland

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Afslører: FCK ringede aldrig

I dialog om dansk bomber

FC Barcelona køber VM-angriber

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

VM-spiller får fem karantænedage