Coronahjælp: Så mange millioner har Brøndby fået fra staten

Brøndby IF har fået 19,5 millioner kroner i kompensation fra staten i årets første seks måneder. Klubben har i alt haft mistede indtægter på over 27 millioner som følge af coronavirussen.



De første seks måneder af 2020 vil for altid blive husket for coronavirussens hærgen. Der findes ikke den sprække i samfundet, som virussen og dens konsekvenser ikke er sevet ind i. Således også Superligaen og klubbernes økonomier.

Forleden kunne selskabet bag FC København, Parken Sport & Entertainment, fortælle, at den havde modtaget millioner af kroner i statslig støtte for at kompensere for indtægtstab. Det samme har Brøndby IF.

Læs også:Brøndby præsenterer nyt underskud – men meget mindre end tidligere

I klubbens netop udsendte halvårsregnskab beskriver den detaljeret, hvor meget den mener, at virussen har kostet sammenlignet med sidste år. Det beløber sig til i alt 27,7 millioner kroner, som fordeler sig således:

  • Entré-, TV- og præmieindtægter: 11 millioner kroner
  • Partnere og sponsorer: 10,1 millioner
  • F&B (food & beverages, altså salg fra boder) og arrangementer mv.: 6,6 millioner

Brøndby har dog ikke ansøgt staten om kompensation for alle 27,7 millioner. Ifølge regnskabet har klubben “kun” søgt kompensation for 20,7 millioner kroner, og i alt har den modtaget kompensation for 19,6 millioner.

Læs også:Carsten V. Jensen: Ser os fortsat som en top tre-klub i Superligaen

Klubben skriver, at den har søgt kompensation via hjælpepakkerne “Kompensationsordningen for arrangører” og “Midlertidig lønkompensation”.

Tallene omfatter kun de første seks måneder af 2020. Det fremgår derfor ikke af regnskabet, hvorvidt og i givet fald hvor meget Brøndby har fået i kompensation i juli og august. Derudover er nogle indtægter først tikket ind i juli, fordi sæsonen blev udsat og spillet færdig efter første halvår.

Klubben står, ligesom resten af fodbold-Danmark, til at gå glip af flere penge i efteråret, så længe statens restriktioner sætter grænser for, hvor mange tilskuere der må komme på stadion. Det er endnu uvist, hvor mange mennesker Superliga-klubberne må lukke ind, når sæsonen begynder om to uger.

Læs også:Tilfreds BIF-direktør: Klart strategisk fokus hjalp, da corona ramte
Læs også:Sommerpause i Superligaen: Sådan gør din klub
Læs også:Kasper Hjulmand fravalgte Brøndby IF og belgiere




“Undskyld mig, hvad kan I ikke blive enige om?”




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Neestrup og co. henter stjerne

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

FC København jagter Romane Amane

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Norge – Frankrig

Dansker skifter til tysk traditionsklub



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Supercomputer: Her er VM-finalen

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Colombia – Portugal

Deschamps rejser hjem til sin mors begravelse

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Uruguay – Spanien