Monster-skuffet: Overholder ikke aftalerne

FCM-anfører Mads Bech Sørensen var særdeles utilfreds med holdets indsats i 1-2-nederlaget til Randers FC.



RANDERS (Tipsbladet): For første gang i 13 år slog Randers FC topholdet FC Midtjylland, og der var ikke en sjæl på stadion, der syntes, at det var ufortjent efter en helstøbt Randers-indsats, hvor hjemmeholdet i den grad fik revancheret en dårlig kamp senest i Herning for tre ugers tid siden.

Det er den slags kampe, der kan koste FC Midtjylland mesterskabet, og gentager FCM fredagens præstation ved flere lejligheder i slutspillet, skal man sikkert være glad for at holde fast i sølvet, når turneringen er ovre om syv uger.

FC Midtjyllands anfører Mads Bech Sørensen stillede sig som vanligt frem, når det går skidt, og efter et dybt suk tog forsvarsspilleren hul på evalueringen af en kamp, han på ingen som helst måde var tilfreds med.

– Jeg er monster-irriteret og skuffet. Det var ikke godt nok i dag. Det var virkelig frustrerende, siger Mads Bech Sørensen.

– Vi overholder ikke vores aftaler. Vi gør ikke, som det er blevet aftalt. Vi kommer ikke med det udtryk, vi gerne vil, og det, der har fungeret så godt for os, siger FCM-anføreren, der ikke mener, det var store og uoverstigelige forventninger og aftaler, der fredag aften blev svigtet.

– Det burde være minimumskravet. Det er svært at sige, hvad der gør, at vi ikke kommer 100 procent i vores pres i dag. Hvad der gør, vi ikke løber dybt. Hvad der gør, at vi ikke spiller ned bag deres bagkæde, som er det, vi gerne vil. Som er vores DNA, det at lægge tryk på og så sætte os på spillet.

Mads Bech Sørensen tager FC Midtjylland lange indkast.

Med nul point i Randers har FC København nu en oplagt chance for at gå på førstepladsen, og selv om intet selvsagt er lukket med 24 point tilbage at spille om, er FCM-anføreren slet, slet ikke tilfreds med at stå uden point i to slutspilskampe.

– Vi var jo afskrevet utallige gange i sidste sæson i forhold til mesterskabet. Så jeg synes, det er for tidligt at snakke om gummiben. Vi er bedst, når vi skal ud og jagte, og det skal vi nu.

– Det er på ingen måde en fordel, sådan skal det ikke forstås. Men det er realiteten. Det er det, vi skal forholde os til. For nu nytter det ikke at se os tilbage, vi skal ud over stepperne igen, siger Mads Bech Sørensen.

FC Midtjylland har en svær udekamp i Århus søndag i næste uge. Modstanderen AGF har en hjemmekamp mandag aften i Brøndby.





FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’




LIVE

VM-LIVE: Stjerne stopper efter VM-exit

Norge – Frankrig

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

De er enige med Mathias Jensen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Ecuador – Tyskland



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Ny bejler til dansk guldfugl

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter

Afslører: FCK ringede aldrig

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Paraguay – Australien

Tunesien – Holland

Tyrkiet – USA

Forbereder bud på 970 mio.



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

I dialog om dansk bomber

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar