Video : Tipsbladet
Superliga

Ny chef i Randers skal få folk til at komme på stadion

Morten Arnesen bliver kommerciel chef i Randers FC i det nye år, og han får blandt andet til opgave at få de lokale til at bruge deres tid på BioNutria Park. Det har han haft held med i byens biograf.

Randers FC har gang i en større ledelsesrokade i disse dage og uger. Michael Gravgaard træder tilbage som administrerende direktør og skal fremover blot være sportsdirektør, og han afløses i direktørstolen af Henrik Jørgensen.

Den 1. februar tiltræder Morten Arnesen desuden som ny kommerciel chef i klubben. Han kommer fra en stilling som biografchef i Nordisk Film Biografer Randers og har været formand for Randers Cityforening. 

Begge steder har han haft fokus på oplevelser, og det kommer han også til i Randers FC.

- Det bliver virkelig spændende at skulle arbejde med den kommercielle strategi samt oplevelser på og rundt om byens fantastisk stadion. Vi skal have dyrket fællesskabet Randers FC, skabe værdi for sponsorerne og alle randrusianere og kronjyder, siger Morten Arnesen til klubbens hjemmeside.

- At arbejde for Randers FC, byens krigere, der kæmper mod resten af kongeriget om stoltheden og håneretten for en stund, må være en drøm for alle. Jeg ser frem til at skulle lære organisationen og mulighederne at kende. For en potentialefinder som mig er dette drømmejobbet. Jeg glæder mig helt vildt.

En af Arnesens fornemste opgaver bliver at lokke folk af huse i Randers. Hjemmebanegennemsnittet er indtil videre på 4230 i denne sæson, og det er faldet stødt hvert år siden 2014/15-sæsonen, hvor det lå på 5372. 

- Morten er i biografen lykkedes med at få folk til at bruge deres tid der. Det vil også blive hans opgave i Randers FC. At få folk til at være en del af Randers FC og komme til kampene på BioNutria Park Randers. Som kommerciel chef skal han arbejde med at gøre det endnu mere værdifuldt for byen at have Randers FC og omvendt. Vi skal have gjort det mere interessant at følge med i Randers FC og være en del af fællesskabet, som der er omkring klubben, siger Michael Gravgaard.

Foruden førnævnte ændringer bliver den nuværende event- og marketingchef, Morten Hørby Andersen, fremover salgs- og marketingchef.


Sponsoreret:
Drømmer du om en tur ud i Europa for at opleve den fede fodboldstemning på et af de helt store stadions?

Skal det være hos FC Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Bayern München eller noget endnu bedre?

Få tre hurtige tilbud på den perfekte fodboldtur for dig og vennerne, for far og søn eller for hele familien.

Det er nemt, hurtigt og enkelt, og der er svar fra rejsearrangørerne inden for 24 timer – find dit rejsetilbud her.