Superliga

100 har sagt nej til Brøndby

Brøndby jagter stadig en hovedsponsor, men op mod 100 selskaber har sagt nej til klubben fra Vestegnen.

Brøndby har længe været på jagt efter en hovedsponsor. Det er således flere år siden, at det blev klart, at Jesper Nielsen fra KasiGroup ikke ville forlænge sit hovedsponsorat i klubben, men der er endnu ikke fundet en afløser, der kan poste penge i den slunkne pengekasse på Vestegnen.

Som Brøndby-direktør Tommy Sommer Håkansson fortalte tipsbladet.dk i sidste uge, er man i konkrete forhandlinger med flere emner, men det er en sang, man før har hørt fra Brøndby-ledelsen. Men det har tilsyneladende heller ikke været en let opgave for Brøndby at finde en ny hovedsponsor.

Ekstra Bladet skriver i dag, at op mod 100 virksomheder har sagt nej til blive hovedsponsor i Brøndby IF. TDC's tv-selskab YouSee, flyselskabet Norwegian og Dansk Supermarked er blandt de virksomheder, som har takket nej til tilbuddet. Også det store bryggeri Carslberg har ifølge avisen været i dialog med Brøndby om et hovedsponsorat uden at sige ja.

Næstformand i Brøndbys bestyrelse, Benny Winther, er dog fortrøstningsfuld.

- Vi har et par emner, som vi forhandler med, men om det er noget, som går i mål, tør jeg ikke gisne om - så bliver jeg heller ikke skuffet, siger han til Ekstra Bladet.

Dermed er han på linje med direktør Tommy Sommer Håkansson.

- Vi er i konkrete forhandlinger med flere gode emner i forbindelse med et nyt hovedsponsorat. Det er noget, der dagligt bliver arbejdet rigtigt hårdt på, at og vi håber at have en ny aftale på plads relativt hurtigt, sagde Tommy Sommer Håkansson til tipsbladet.dk i sidste uge.