Video : Tipsbladet
Superliga

Flest tv-seere vil se Brøndby: FCM vinder i Europa

Brøndby lavede trods en svær sæson en klar sejr på tv-fronten igen i denne sæson.

FC København vandt i den netop overståede sæson Superligaen, men når det kom til popularitet hos tv-seerne, så blev de forvist til en andenplads. 

Det viser tal fra Gallup/Nielsen, som står bag opgørelsen. 

Brøndby ramte 4.064.000 seere i Superligaen, og i et interview på Brøndbys hjemmeside fortæller klubbens direktør Ole Palmå, at han glæder sig over tallene, og peger på, at opbakningen i stuerne stadig har været stor trods en svingende sæson.

- De flotte seertal viser endnu engang, hvor stor en tiltrækningskraft Brøndby IF har rundt omkring i landet. Det er fantastisk at se, at så mange fans følger os hjemme i stuerne, siger han og fortsætter:

- Det vidner om den stærke interesse, der er for klubben i hele landet, og det er vigtigt for de partnere, der investerer i os som en eksponerings-platform, lyder det fra BIF-direktøren.

FC København havde henover sæsonen 420.000 færre seere, mens FC Midtjylland havde næsten én million mindre i form af 950.000 færre end Brøndby. 

Ifølge Arbejdernes Landsbanks Branding- og Kommunikationsdirektør Peter Froulund, som er hovedsponsor i FC Midtjylland og storsponsor i Brøndby, nåede den københavnske vestegnsklub helt op på 5.448.000, når man også tæller Europa og pokalturnering med. I Europa hev FC Midtjylland flest seere til sig samlet med 1.102.000 seere.

I sidste sæson var Brøndby også seernes foretrukne valg. Læs mere om det her.